Mládenec, na kterého Facebook vsadil 2 miliardy dolarů: Palmer Luckey a jeho 8 kroků k úspěchu

- Reklama -

Palmer Luckey je třiadvacetiletý Američan, který měl odmala rád videohry a byl fanouškem sci-fi. Jako miliony kluků v jeho věku. Palmer ale před lety z řady obyčejných vystoupil svým vynálezem Oculus Rift, který vtahuje do virtuální reality. Nadchl i Marka Zuckerberga, jehož Facebook na jaře 2014 koupil Luckeyho společnost za dvě miliardy dolarů. Budou se právě tudy ubírat technologie?

Oculus Rift nejvíce připomíná potápěčské brýle – neforemné, nicméně slibující jedinečný zážitek. Můžete se ocitnout v počítačové hře, filmové scéně nebo na nějakém vzdáleném místě na světě.

Luckeyho příběh se vymyká obvyklému scénáři ze Silicon Valley. Co ho navedlo k úspěchu, o jakém se ani jemu v dětství nesnilo?

virtuální realita

1. krok: Vášní a nadšením do počítačových her

Palmer se narodil v Kalifornii v roce 1992. Jeho otec Donald prodával auta, matka Julie byla v domácnosti a zároveň doma vyučovala své čtyři děti – Palmera a jeho tři sestry. Nic výjimečného, obyčejná americká rodina. Palmera jen od dětství bavilo vrtat se v elektronice.

Nejraději stavěl a vylepšoval počítače a herní konzole. Zajímalo ho kdeco, často to bylo i nebezpečné – v krátkém mezidobí, kdy ho zaujaly lasery, si při experimentování poškodil část sítnice v oku.

Trávil spoustu času v garáži rodičů a nadšení pro elektroniku a zejména počítačové hry rostlo.

2. krok: Vydělat peníze na financování své koníčku

Rodičům nevadilo, že Palmer tráví hodiny zavřený v garáži, nicméně nákladný koníček mu dlouhodobě nefinancovali. Aby si přivydělal peníze a s čistým svědomím je mohl utrácet za svoje koníčky, začal v 16 letech na eBay nakupovat poškozené telefony. Ty opravil a následně prodal. Zdálo by se, že to nestojí za řeč, ale dolar k dolaru a jednou měl Palmer naspořeno 36 tisíc dolarů. Koníčku se mohl věnovat více a hlavně ho financovat.

3. krok: Odevzdat se tomu, co ho baví a v čem je dobrý

Přestože rodiče často nevidí rádi, když jejich děti tráví hodiny u počítačových her, u Palmera to bylo klíčem k jeho úspěchu. Díky lásce k videohrám a sci-fi žánru ho začala zajímat virtuální realita. Přesněji řečeno byl hrami posedlý.

Utratil své desítky tisíc dolarů za to, aby si vybudoval šestimonitorový počítač. Jak byste reagovali Vy, kdyby Váš šestnáctiletý syn trávil celé dny hraním a ještě by si neustále pořizoval lepší výbavu za statisíce?

Nejspíš byste mu to zatrhli. Palmerovi rodiče to tolerovali, když si na to sám vydělal – a dnes jsou za to rádi…

4. krok: Jak by se to dalo vylepšit?

Ani šestimonitorový počítač nebyl pro Palmera dost dobrý. Zážitek totiž nebyl dostatečně prostorový, jak si představoval. Toužil po ještě větší působivosti.

Když tak koukal na svých šest monitorů, napadla ho zvláštní myšlenka: Proč nemít jednu prostorovou obrazovku přímo před očima?

5. krok: Realizovat byť podivný nápad

V 17 letech, stále v garáži svých rodičů, začal stavět Oculus. Pro kdekoho byl divný až bláznivý. Ptali se ho: „Proč tímhle marníš čas?“

Pro Palmera to ale nebylo marnění. Vymýšlení a sestavování nového zařízení ho přece bavilo, ba bylo pro něj hnacím motorem.

Nepřemýšlel o penězích ani o tom, že by to mohl být převratný vynález. Prostě chtěl co nejpůsobivější herní zážitek pro sebe.

A když se takové zařízení nedalo nikde koupit, musel si ho postavit sám.

Jak byste postavili něco, co celé nepostavíte?

Nechali byste si od někoho poradit?

A jak byste snášeli, že zná podstatu Vašeho nápadu?

Otočte, prosím, na 2. stránku. Jak to řešil Palmer Luckey?

- Reklama -