Byznysové desatero: Jak vybudovat sebe jako zdravou značku

Můžete být třeba natěračem, pravidla zdravého byznysu platí všude.
- Reklama -

Nový pracovní týden.

Nové problémy – tudíž i příležitosti k osobnímu růstu.

Nové postesky zákazníků – tudíž i příležitosti ke zlepšení produktu nebo služby.

Každá mince má dvě strany. Jak si udržet pohled na tu, která nás pohání vpřed?

Přemýšlejme, prosím, nad následujícím desaterem. Pomůže nám vyztužit pevné základy našeho byznysu, ať jeho předmětem je cokoli.

1. přikázání: Každý den buď lepší než včera

Být lepší je někdy otázka jediného zvládnutého úkolu. Uskutečněme to, čeho se nejvíce bojíme. A uskutečněme to co nejdříve. Ihned poznáme rozdíl v tom, kým jsme byli a kým jsme nyní.

V byznysu často platí: Co bylo dobré včera, už nestačí dnes. Člověk se tomu přizpůsobuje, pokud se ponaučuje ze svých chyb. Ponaučení je jedna z nejdůležitějších prací, patří do skupiny sebevzdělávání životem.

Bez ohledu na to, zda se nám úkol povedl nebo nepovedl, ptejme se proč. Budeme moudřejší než před započetím řešení úkolu a posuneme své limity. Nevadí, když neuspějeme – jak jinak bychom mohli testovat, kde své limity máme?

Pracujme na sobě, i když to prozatím přináší neúspěch. Není důležité, jak rychle jdeme vpřed. Důležité je, že jdeme správným směrem.

2. přikázání: Nikdy se neboj spolupracovat s chytřejšími lidmi, než jsi sám

Většina podnikatelů začíná jako sóloví hráči. Na všechny problémy jsou sami. Teprve, když firmu rozhýbou a generují náležitý zisk, dovolí si první zaměstnance. Začnou budovat tým. Musejí.

Nikdo není odborník na všechno. Ideální tým tedy doplňuje naše slabé stránky. Vybírat si horší lidi, než jsme sami, znamená oslabovat potenciál růstu svého majetku, své firmy.

Upozaďme své ego. Najímejme schopnější lidi, ustojme jejich kvalitu a neváhejme ji zaplatit.

3. přikázání: Výsledky Tvé práce jsou součástí marketingu

Některé firmy sypou peníze do reklamy, ale zapomínají dobře odvést samotnou práci. Pokud náš produkt nebo služba vyvolává v zákazníkovi správné emoce, pak se sám stává reklamou. Jednak bude ochoten svůj nákup u nás opakovat a jednak nás může doporučovat dál. Je to nejlepší způsob, jak budovat i posilovat svou značku.

4. přikázání: Nic není stoprocentní

Perfekcionismus je pozitivní vlastnost, pokud se udrží v rozumných mezích. Ano, chceme vylepšovat svůj produkt nebo službu, protože nic není dokonalé. Současně však nesmíme produkt nebo službu pouze vylepšovat, aniž bychom s tím přišli na trh, protože pak bychom také s produktem nebo službou nemuseli být nikdy spokojeni – nikdy by nebyl dokonalý. Přehnaná touha po dokonalosti dokáže paradoxně brzdit člověka v úspěchu.

Pochopme, že naše práce je pro zákazníky. Tak se nebojme ji vypustit do světa. Ano, možná si vyslechneme kritiku, ale to potřebujeme. Klienti sami nám řeknou, co máme vylepšit (akorát překousněme své ego).

Pamatujme, že i padesát procent něčeho je víc než sto procent ničeho.

5. přikázání: Papír je Tvůj přítel

Pišme. Plánujme na papír. A veškeré dohody řešme písemně.

Jasně, je skvělé si podat ruku a spolupracovat na základě důvěry. Ale uvědomme si, že každý člověk je jiný. Ústně dohodnuté si – i bez zlého úmyslu – můžeme každý vyložit nebo pamatovat jinak. Předejděme nedorozuměním, pořádek dělá přátele.

U závažných dohod najměme profesionála. Vyjde většinou řádově na tisíce korun, ale dostáváme kvalitu. Důsledky špatné či žádné písemné smlouvy by nás mohly vyjít mnohem dráž.

Opravdu máte v pořádku své ego?

Domníváte se, že nikdo jiný neudělá Vaši práci lépe než Vy?

Proč tuto mylnou představu opustit?

Otočte, prosím, na 2. stránku.

- Reklama -