7 způsobů, jak zlepšit prodeje na internetu

V internetové době neexistuje nedostatek zákazníků. Jen nedostatek schopností je správně oslovit.
- Reklama -

Internetový prodej se stává stěžejní hybnou silou podnikání. Čím dál více obchodů se kompletně přesouvá na internet a stávají se z nich e-shopy.

A proč taky ne? Nákupy na internetu jsou rychlé a snadné. Zákazník má lepší možnosti okamžitého srovnání zboží mezi jednotlivými obchody, prodejce zase může využít cílenou reklamu.

Jenže konkurence nikdy nespí. A nejen to, neustále přibývá a roste.

Co s tím? Je bezpodmínečně nutné získat náskok. Rychle se zorientovat a využít všech způsobů, které se nabízejí.

Jak si co nejefektivněji proklestit cestu?

Podívejme se na několik způsobů, které internetovým podnikatelům pomáhají vylepšit prodeje.

1. Využijte sociální sítě

Sociální sítě – fenomén, který se stále zvětšuje. Obrovská množina potenciálních zákazníků plus cílená reklama znamenají skvělý marketingový nástroj.

Tak proč ho nevyužít?

Možností je více, jako první doporučujeme zaměřit pozornost na největší současnou síť. Facebook má denně vysoko přes miliardu uživatelů, což je při dosavadních reklamních kampaních nepředstavitelné číslo. Návod, jak nejlépe využít jeho potenciál, najdete zde.

Máte-li fotogenické produkty, zvažte Instagram. (Od roku 2012 patří rovněž pod Facebook, počet jeho uživatelů je přes 400 milionů měsíčně). Uplatníte na něm zejména zajímavé fotografie. Zvláště pokud cílíte na skupinu zákazníků do 35 let, Instagram není šlápnutím vedle.

V případě, že cílíte spíše na firemní klientelu, nezapomeňte na profesní síť LinkedIn. Tato sociální síť je poměrně zajímavou možností, jak navazovat obchodní kontakty.

2. Spolupracujte s vlivnými lidmi

Nezáleží na tom, v čem podnikáte. V každém oboru existuje někdo, koho je dobré naklonit si na svou stranu. Velký vliv mají například úspěšní blogeři či YouTubeři (a obecně weby s vysokou návštěvností).

Mnoho z nich rádo testuje nejrůznější produkty a služby, tak proč se s nimi nespojit?

Tip: Raději vybírejte z těch, kteří objektivně testují a nechtějí peníze za reklamu a propagaci. Získáte tak upřímné hodnocení a zpětnou vazbu, která nemusí být vždy příjemná, ale při odstranění chyb přinese velký nárůst poptávky.

Pokud nemáte produkt vhodný na zmíněné „testování“, další možností je schválení expertem v oboru. Jestli máte ve svém oboru přehled, jistě víte, kteří lidé jsou považováni za autority. S jejich uznáním vyrostete v očích (potenciálních) klientů. Cesta k nim může vést přes sociální sítě, diskuzní fóra, běžné hledání na internetu, v případě odbornějších oblastí pak přes konference, semináře, výstavy a podobně.

3. Blogujte

Pokud chcete prorazit a v oboru dlouhodobě uspět, vzdělávání a sledování posledních trendů je nutností. Svoje znalosti si však nemusíte nechávat pro sebe, naopak je můžete využít a budovat na nich značku.

Jednou z možností jsou blogové příspěvky, v nichž máte příležitost klientům ukázat, že jste expert na svém místě. Umožníte jim také lépe poznat (pochopit) Váš produkt či službu.

Tip: Nepište jen masu odborných textů, zkuste spíš zaujmout a překvapit. Co třeba odpovědi na otázky, které klienti často řeší, poradna, zajímavosti či „zákulisní“ informace? Možností je celá řada, záleží jen na Vaší kreativitě a ochotě věnovat blogu čas.

Víte, co je to remarketing a jak ho nejlépe využít?

Otočte, prosím, na 2. stránku.

- Reklama -