Jste Robinson Crusoe? aneb Jak mít větší respekt v zaměstnání

Nastupuje po škole? Vrací se po mateřské? Tak jí to osolíme!
- Reklama -

Neberou mě.

Zadupávají mě.

Tak jak udělat kariéru?

Předně, nebojte, nejen Vy se potýkáte s touto situací, které se říká ostrůvkaření.

Důvodů, proč přibývá Robinsonů Crusoe zejména mezi nastupujícími zaměstnanci je více. Možná věková propast. Možná nepovedené uvedení do pozice. Možná genderové předsudky. Na tom nakonec nezáleží. Co bylo, bylo. Budujme, co bude.

Problém je to hlavně pro obchodníky. Co když je neberou oslovení klienti? Co když jsou to pro ně příliš mladí utřinosové, kteří nemají co doporučovat nebo dokonce druhé poučovat?

Pokud přemýšlíte, jak si u druhých vysloužit větší respekt, zvažte následující tipy.

1. Oblékejte se tak, jako byste už byli tím, kým chcete být

Firmami se šíří opatření zvané Korporátní identita. Už nejen nadnárodní společnosti, ale i menší české firmy se snaží mazat rozdíly mezi nastupujícími zaměstnanci a těmi zavedenými – a to i navenek před klienty. Proto platí relativně uniformní etiketa oblékání.

Možná v té Vaší firmě nařízena není. Tak si ji zaveďte. Rozhlédněte se a buďte těmi, kteří jsou kolem Vás. Šaty dělají člověka i profesionála a mají velký vliv na dojem, který v lidech děláte. Elegantně oblečení lidé jsou více respektováni, bez ohledu na to, že ani nevíme, o koho jde. Podle zevnějšku ale „máme dojem“, že je lepší mít se na pozoru.

Mladí často laborují se šatníkem. Aby ne, když teprve začínají vydělávat. Inspirovat se okolím ale znamená investovat do sebe. Koneckonců, tak zřejmě začali i oni, křiklouni, a navíc s oblečením už opravdu mohou přijít výsledky. A hodně dobré.

2. Trénujte komunikační dovednosti

Kdo nastupuje do nové pozice s minimem zkušeností, není si jistý. Odráží se to na nesebevědomé komunikaci a rozpačitém dojmu, který vyvolává jen posměšky: No co tenhle tady bude dělat?

Nikdo učený z nebe nespadl. Nejlepší lék na jakýkoli profesní handicap je trénování.

Procházejte si důležité rozhovory v mysli, promýšlejte různé vývoje a konstrukce, při telefonátech si klíčové body pište nebo lepte na viditelné místo. Dialogy s kolegy, zákazníky si cvičte nahlas (v autě, MHD, před zrcadlem), nahrávejte se na video a pak se sledujte jako divák.

Jasně, budete se stydět, ale rychle porostete. Díky tréninku budete stále zřetelněji komunikovat lépe a lépe. Navíc opakujte si: Trénink dělá mistra.

Co dělá dojem na šéfy?

Otočte, prosím, na 2. stránku.

- Reklama -