Jste Robinson Crusoe? aneb Jak mít větší respekt v zaměstnání

3. Budujte si sebevědomí

Ani sebevědomí nepadá z nebe, vytváří se a ne snadno. Aby mohlo být oprávněné, musíte rozumět svému oboru a ovládat stále více. Učte se chybami a hlavně v prvních měsících dřete na sebevzdělání ve volném čase.

A nebojte se zeptat. Kladení správných otázek je projevem profesionálního zájmu a snahy být lepším zaměstnancem. Navíc je to příležitost orientovat se a ukazovat ostatním, že vážně chcete dělat pokroky.

Ptát se, to ale neznamená volit jen formu a obsah. Chce to také správný timing. Načasujte si své otázky tak, aby šéf nebyl zavalen prací a měl alespoň průměrnou náladu. A ověřte si, že neplýtváte jeho časem, tedy že informaci nešlo zjistit v dostupných zdrojích.

Sebevědomí lidé působí tak, jako by vše věděli. A druhá výhoda: Aby Vás ostatní brali vážně, musíte brát vážně v první řadě sebe.

4. Organizujte si čas

Amatéři pořád nestíhají, respektovaní profesionálové jsou produktivní. Mají stejných 24 hodin každý den, ale úspěch je o zvládání time managementu (řízení času). Píšeme o tom v téměř každém vydání magazínů FC a Business Leaders. Zvládat čas znamená získat náskok i respekt druhých. Rozhodnete totiž o tom, že budete svou práci zvládat, nepřeroste Vám hlavu a nezažehne ve Vás pocit marnosti nebo syndrom vyhoření.

Důkazem, že si umíte řídit čas, je, že odevzdáte reporty v předstihu nebo přijdete na poradu připraveni o pár minut dřív. Ano, jsou to drobnosti, namítnete. Ale detaily dělají celek.

(Více o produktivitě jsme psali zde.)

5. Převracejte své handicapy

Říká se tomu vnější negativní motivace. V čemkoli se Vám druzí posmívají, to popadněte a otočte ve svůj prospěch.

Jste prý zelenáči, ucha, příliš mladí? Fajn, vnímejte to jako příležitost začít hned makat a naučit se to, co ostatní, dříve než oni. Přinášejte nové nápady, jaké „staří páprdové“ nemají. Uvidíte, že za chvíli řeknou: „Sakra, on je příliš mladý.“

Firmy baží po neotřelých a inovativních řešeních. Po lidech, kteří jsou jiní a dokážou způsobit na trhu rozhodující rozdíl, takzvanou konkurenční výhodu. Nové nápady nepřicházejí od starých lidí. Je to Vaše šance. Ostatně, i proto jste terčem.

S podobným problémem se potýkají ženy vracející se po mateřské dovolené. Proč některé dávají přednost podnikání a jak se jim daří? Tomu jsme vyhradili velkou část prvního vydání magazínu Business Leaders. Pozor, omezená možnost k jeho získání brzy skončí zde.

Druhé vydání magazínu Business Leaders již směřuje do tiskárny, očekávejte ho v příštích týdnech ve své schránce.

Facebookové stránky BusinessLeaders jsou Vám k dispozici zde.

© Veronika Vajglová