6 klíčů k věrnému srdci zákazníka

Každý si přeje v podnikání uspět. Ale úspěch stojí na spokojeném zákazníkovi. Jak ho přesvědčit? Jak vyzvědět, co potřebuje? Jak ho NIKDY neztratit?
- Reklama -

Mnoho podnikatelů nám píše o radu, jak si najít cestu k zákazníkovi. Vědí, že zákazník je jako pokladnice. Jedna věc je objevit ho, druhá oslovit ho a třetí neztratit ho.

Ve věrnosti zákazníka je klíč k úspěchu. Na věrném zákazníkovi je úžasné nejen to, že se vrací, ale navíc nás může doporučovat ostatním. Jeden marketing se tak vlastně vyplatí vícekrát. Jen musí být správný.

Jak toho dosáhnout?

Základ: Pomáhej

Podnikání je dvěma slovy uspokojování potřeb. Každý výrobek nebo služba by měl pomáhat zákazníkovi – řešit jeho problém nebo poskytnout přidanou hodnotu.

Jak se ale odlišit od nepřeberného množství nabídky? Jak si právě my můžeme získat sympatie zákazníka, když to, co bychom mohli dělat my, by mohl dělat i kdokoli jiný?

Obvykle nevíme, kde začít. Často se dozvídáme, že základem je být vidět na internetu, sledovat různé metriky jako denní aktivita uživatelů, míra okamžitého opuštění a kdovíco ještě.

Základ by však měl být daleko jednodušší. Obejdeme se bez metrik a složitých nástrojů, postačí nám selský rozum.

Získat si náklonnost a věrnost zákazníka je jeden z nejobtížnějších úkolů podnikatele. O to sladší je však odměna, kdy věrní a spokojení zákazníci naši práci ocení. Podívejme se na způsoby, jak vybudovat zákaznickou základnu, která nás bude milovat.

1. Začněme s výrobkem

Vypadá to jako samozřejmý předpoklad, přesto jej podnikatelé nezvládají. Zapomínají, že ani sebedražší marketingové nástroje jim nepomohou vybudovat značku, která získá náklonnost zákazníka, pokud nezačnou už od produktu.

Kdo je naše cílová skupina?

Co ji trápí, tudíž co by si přála?

Budeme-li vymýšlet produkt nebo službou pouze podle toho, co umíme nebo vymýšlíme, můžeme také vytvořit produkt nebo službu pouze pro sebe.

Na druhou stranu se nechtějme zalíbit všem, každý nemůže být náš zákazník. Ale to vůbec nevadí. Čím lépe si svého zákazníka definujeme, tím lépe se nám bude značka budovat. Úspěšného střelce dělá nejen schopnost rychle střílet, ale především zacílit. K čemu Vám je střílet zběsile, když ani jednou netrefíte terč?

2. Budujme společnost

Je jedno, jakou službu nebo výrobek se rozhodneme nabízet. Vytvářejme kolem sebe komunitu.

Nejenže se v ní zákonem přitažlivosti bude shromažďovat klientela, kterou náš nápad přitahuje, ale hlavně nám pomůže se samotnou propagací. Kdykoli s nám je zákazník spokojený a bere nás jako součást svého života, znamená to dva přínosy – stabilizaci komunity a zvyšování počtu zákazníků.

Žijeme v podnikatelsky nádherné době. Prostřednictvím internetu můžeme tvořit obsah, který okamžitě obdrží naše komunita. Sociální média jako YouTube, Facebook či Instagram umožňují publikovat instruktážní videa, recenze, soutěže, aniž bychom za to museli platit. Už dávno minula doba, kdy se firmy soustředí jen na reklamní formáty. Budují komunitu různými soutěžemi o nejlepší domácí video (vezmi můj produkt, vyzkoušej ho a dej na internet, jakou legraci s ním zažíváš), poradnami, zábavnými fotografiemi. Sdílejí tipy na různá netradiční využití jejich produktu a podobně.

Neexistují limity. Cokoli lidé nezkusili, Vám může získat náskok. Popusťte uzdu své fantazii a kreativitě. Tady se staví Váš úspěch.

3. Poslouchejme své zákazníky

Ukažme zákazníkům, že s námi mohou mluvit a jejich názor nás zajímá. Využívejme k tomu všechny detaily.

Ať na sociálních sítích, v e-mailových systémech nebo infolinkách reagujme sebevědomě, ale pokorně. Nikdy nikoho nezesměšňujme. Každou připomínku přijměme s povděkem a udělejme maximum pro to, aby zpětná vazba pomohla našemu produktu vpřed.

Neberme si žádnou kritiku osobně. Buďme za ni rád. Je to užitečná konzultace, za kterou nemusíme platit. A znovu mějme na paměti, že není možné vyhovět všem. Rozlišujme proto ty skutečně přínosné a relevantní návrhy od těch, které ke zlepšení našeho produktu nepovedou, respektive míjejí naši cílovou skupinu.

V čem dalším Vám může pomoci komunita?

Obraťte, prosím, na 2. stránku.

- Reklama -