7 tipů, jak proměnit sen o podnikání ve skutečnost

- Reklama -

Někdo má hromadu nápadů, v čem podnikat, jen mu chybí tah na branku.

Někdo chce podnikat, má na to finance a podmínky, ale nemůže přijít na to, do čeho konkrétního se pustit.

Co mají takoví lidé, na první pohled zcela opační, společného?

Oba přešlapují jen několik kroků od startovní čáry a neví, kudy vykročit.

Jestli je to i Váš případ (a je jedno který z nich), pak se podívejte, jak nezůstat u snění, ale skutečně vykročit k oné startovní čáře. A překročit ji. Proměnit svůj sen o podnikání ve skutečnost.

1. Najděte odvahu

Nečekejte na to, až se v kalendáři objeví „den, kdy je vhodné začít“. Takový se totiž neobjeví nikdy. Nikdy nebudou naprosto optimální podmínky, vždy se najde důvod, proč to ještě o pár týdnů či měsíců odložit.

Velice snadno se totiž stane, že ve jménu hledání ideální chvíle zůstane Váš sen odložen na neurčito.

Podnikání nemusí mít perfektní začátek bez sebemenšího zádrhele. Daleko důležitější je pak jeho další vývoj. Stejně jako život je i podnikání o radostech a starostech. Je o hledání a zkoumání.

Jestliže máte obavy, jaké Vaše podnikání bude, stačí si položit jednoduchou otázku: Jaký jsem já sám? Odpověď v sobě skrývá indicii. Jste-li nepořádní, bude takové i Vaše podnikání. Máte-li chaotické myšlení, bude chaotické. Každé podnikání je totiž odrazem podnikatele.

2. Začněte u sebe

Vaše podnikání jste Vy.

Proto pokud chcete, aby bylo úspěšné, musíte využívat své silné stránky a nepřeceňovat ty slabé. To, že je někdo vynikajícím bytovým designérem ještě neznamená, že se v této branži stane úspěšným podnikatelem.

Jak nedovolit svým slabým stránkám, aby měly negativní vliv na podnikání?

Nejlepším řešením je obklopit se lidmi, kteří mají své silné stránky tam, kde Vy máte ty slabé. Mohou to být zaměstnanci, obchodní partneři, poradci…

V každém případě je ale nutná jedna věc – své slabosti si přiznat. Pokud si budete nalhávat, že zvládnete vše, ač ve skrytu duše víte, že například obchod či komunikace se zákazníky nepatří k Vašim přednostem, bude to mít negativní důsledky jen a pouze pro Vás a Váš podnik.

3. Buďte připraveni

Nespoléhejte na náhody. Udělejte si přesný monitoring konkurence, popište svou vizi, připravte si detailní podnikatelský plán včetně toho finančního. K úspěšnému podnikání nepotřebujete vysokou školu ani speciální kurzy, což ukazujeme i v časopise Business life.

Bavíme-li se o malém podnikání, lze podnikat při studiu, práci, na mateřské dovolené… Kdo je připraven, není překvapen. Ale pozor – často se stává, že zůstane jen u pouhého plánování a na skutečné podnikání nikdy nedojde. To je pak zbytečná škoda.

4. Používejte vlastní rozum

Jsme zahlceni informacemi. Co potřebujeme vědět, máme na dosah ruky – stačí to napsat do internetového vyhledávače.

Má to i svou stinnou stránku. Odvykli jsme si přemýšlet. Nejprve hledáme, až pak teprve přemýšlíme. A přitom by to mělo být naopak.

Celá řada lidí si navíc neuvědomuje, že informace na internetu nemusí být validní a všemu bezmyšlenkovitě uvěří. Kritické myšlení je získaná dovednost, proto ji ne každý ovládá.

Nepřijímat informace, jak jsou předkládány, ale filtrovat je, přemýšlet o nich, srovnávat je s dosavadní zkušeností. Jen tak mohou být k užitku.

V dnešní době je rovněž celkem kumšt najít někoho, jehož rady Vám budou ku prospěchu. Lidé mají tendenci rozdávat rady, aniž by o konkrétní problematice cokoliv věděli. Rady kamarádů u piva opravdu nejsou bernou mincí. Neposlouchejte ty, kteří Vás odrazují od podnikání nebo udílejí rady, aniž by sami s podnikáním měli jakoukoli zkušenost.

Raději vyhledejte zkušeného podnikatele, který bude ochotný stát se Vaším mentorem. To Vám přinese nesrovnatelně více užitku. Nejen že Vám předá své zkušenosti a Vy se tak můžete vyvarovat chyb, které udělal, může Vám také pomoci dostat se mezi další podnikatele, získat tak zajímavé kontakty a být součástí komunity, která sdílí své zkušenosti a poznatky.

Každý podnikatel se stává zároveň svým manažerem, účetním a asistentem.

Jak to všechno zvládnout, aniž by to negativně ovlivnilo samotné podnikání?

Otočte, prosím, na 2. stránku.

- Reklama -