9 zdrojů, ze kterých můžete získat peníze na rozjezd podnikání

- Reklama -

4) Banka

Získali jste z reklam pocit, že začínající podnikatele v bance přijímají s otevřenou náručí a každému rádi půjčí? No, tak jsme se zasmáli a teď vážně.

Pokud za sebou nemáte minimálně dvě daňová přiznání nebo majetek, kterým můžete ručit, máte jen minimální šanci v bance uspět.

Samozřejmě to můžete zkusit, ale rozhodně se nespoléhejte na to, že Vám stačí dobrý nápad. Banka nehraje na dojmy, vyžaduje neprůstřelný podnikatelský plán, mnohdy i smlouvy s budoucími odběrateli či jiné záruky (případně ručitele). Často nezbude nic jiného než zvolit standardní bankovní produkt, který není principielně určen na podnikání.

5) Leasing

Finanční nebo operativní leasing je zajímavou alternativou, která sice nepřináší rovnou peníze, ale pomůže Vám je ušetřit tím, že se vybavíte vozem nebo zařízením, jež potřebujete pro podnikání. Mnoho firem se snaží prodat své výrobky a jednou z cest je právě leasing, kterým svým zákazníkům usnadní nákup.

U těchto typů leasingu na rozdíl od půjčky v bance nepotřebujete nic, čím byste ručili, jelikož ručíte konkrétní věcí, kterou si kupujete. Můžete být akorát požádáni o složení akontace, tedy části kupní ceny, přičemž zbytek budete hradit splátkami.

Pozor: Může se stát, že jako majitel nově založené společnosti získáte horší úrok nebo bude hned požádáni o vyšší akontaci. Nechte si tedy zpracovat různé nabídky a zvolte až tu nejvýhodnější, ne tu první.

6) Investor

Jejda! Investor může mít více podob. Může jít o jednotlivce, společnosti, fondy a podobně. Jejich společným rysem je záměr zhodnotit vlastní finanční prostředky a najít zajímavé investiční příležitosti. On chce VYDĚLAT – chápejte!

Spolupráce s investorem má rubovou i lícovou stranu. Nebývá to žádný zajíc, ale matador. Na jednu stranu tak hypoteticky může pomoci nejen finančně, ale i kontakty a zkušenostmi. To ale není automatické, a pokud Vám takovou pomoc nabídne, pocítíte ji obvykle na svém menším obchodním podílu.

Díky investorovi můžete začít raketově růst, což by se bez něj nemuselo ve stejné míře podařit ani za dlouhou dobu. Jenže! Bude chtít data. Před vstupem, po vstupu, pořád. Když špatně nastavíte pravidla, stanete se zaměstnancem až otrokem ve své vlastní firmě.

7) Obchodní partneři

Tato možnost se nabízí sama, přitom o ní mnoho lidí neví nebo neuvažuje. Podporu svého podnikání zkrátka můžete dojednat například s dodavatelem.

To je ten, kdo Vám prodává své výrobky nebo služby. Jeho cílem je prodat toho co nejvíc. Může Vám dát peníze, ale častější jsou výhody – poskytnutí zboží na delší dobu splatnosti, možnost vrátit neprodané zboží, dodávky na úvěr nebo marketingová spolupráce. Musíte mít ovšem co nabídnout na oplátku.

Počítejte s tím, že při jednání budete muset vyložit karty na stůl a předložit podnikatelský plán. Je to velmi křehké místo, kde o svůj nápad můžete rychle přijít. Přesto hledejte všechny možnosti spolupráce, ať už je to nabídka na pokrytí prodejní sítě v doposud nepokryté oblasti. Úspěch je o VZÁJEMNÉM prospěchu.

Začátek podnikání Vám ovšem může usnadnit i potenciální odběratel. Než začnete podnikat, měli byste mít jasno, kdo jím bude – Vaším zákazníkem. Zkuste najít i takové, kteří budou ochotni Vám v předobjednávce zaplatit zálohu (ale toto řešení není vhodné pro všechny typy podnikání).

Co si o podporu svého podnikání zahrát?

Že nevíte jak?

Otočte, prosím, na 4. stránku.