Proč je podnikání jako láska aneb Cesta bývalé úřednice k čajům

Markéta Puzrlová
- Reklama -

Pokud si myslíte, že to, co právě nyní prožíváte, nemůže být za pár let jinak, vyvede Vás z omylu příběh této ženy.

Její vývoj byl tento:

  • Pracovala v komerční sféře.
  • S prvním dítětem tuto kariéru ukončila.
  • Na mateřské dovolené strávila nakonec pět let – již se dvěma dětmi.

Markéta Puzrlová ale stále hledala něco dalšího.

  • Vedle dětí se začala věnovat komunální politice, až se stala manažerkou pro rodinnou politiku v Jablonci nad Nisou. „Mým úkolem bylo rozhýbat na tamním úřadě věci, které klasičtí úředníci už moc nevidí nebo nepovažují za důležité, ale které za důležité považuje občan. Bylo to tedy nesmírně zajímavé období.“ 

Nicméně TO pořád nebylo ono. Nenaplňovalo ji to.

A Markéta opravdu nemá problém cokoli zkoušet.

Vypočítávala: Komerční zaměstnání jsem zkusila. Státní sektor jsem zkusila. Co tedy zbývá?

Zbývalo postavit se na vlastní nohy – začít podnikat.

Ale v čem?

Podnikatelský vzor mohla mít v tatínkovi, který se do podnikání pustil hned v devadesátých letech a brával Markétu s sebou na obchodní cesty.

Je zvláštní, že většina lidí má dobré podnikatelské nápady, ale současně nalézá důvody, proč nepodnikat. Markéta to měla opačně. Věděla, že podnikat chce, jen nevěděla, v jaké oblasti. „Přiznám se, že jsem dlouho hledala, dlouho a intuitivně. Nejsem typický ekonom, abych si u konkrétních oblastí propočítávala návratnosti a podobně. Spíše jsem hledala produkt, který MI BUDE SEDĚT a se kterým bych se mohla naprosto ztotožnit. Zkrátka který mě bude bavit třeba celý život. Nejsem totiž takový suchý profesionál, abych dokázala prodávat něco, čemu nevěřím, to u mě nefunguje. Musím mít k produktu a své práci vztah, bez souladu bych nemohla uspět.“

Jako láska

Připomíná Vám to něco?

Co takhle lásku?

Někdo je ryzí ekonom a propočítává návratnost svých citů.

Někdo hledá partnera na celý život, se kterým bude ochoten hledat soulad.

Jako láska na první pohled také zafungovalo její nalezení podnikatelského záměru: Markéta totiž jela za tetou do Stuttgartu. A břinkla ji do očí jedna značka německých čajů. Navštívila specializovanou prodejnu a něco ji zaujalo. Prodejna, vybavení, přístup personálu a samotný čaj.

Usmíváte se, jak se mohla zamilovat právě do čaje?

A proč ne?

Zpětně si Markéta vybavila, že studovala germanistiku – k tomu ji přiměly německé kořeny její rodiny. Studium jí umožnilo více pochopit tamní zemi a kulturu a navíc výborně zvládnout jazyk.

Sečteno, podtrženo: Náhle stála připravená na uskutečnění vize – přenos německého produktu na český trh.

Jako by celá mozaika do sebe zapadla.

Umíte si představit, že byste nějaké zahraniční firmě nabídli zastoupení v Česku a ona by řekla NE? Co byste dělali? A co dělala Markéta Puzrlová?

Otočte, prosím, na 2. stránku.

- Reklama -