Nech to zaplatit dav aneb 3 přehlížené výhody crowdfundingu

Kdykoli si nevíme rady s nějakým krokem v podnikání, je to proto, že nemáme dostatek informací. Právě na nejčastější nevědomosti se zaměřuje náš časopis Business Life, a to i v oblasti financování.
- Reklama -

Kde na to vezmu peníze? trápí se lidé nad financováním svého velkého nápadu. Chodí davem a žádají o radu. Přitom řešení je jako brýle – mají ho přímo na nose.

Crowdfunding, fenomén posledních let, umožňuje získat peníze od davu na internetu. Stačí vytvořit základní projekt a odprezentovat ho tak, aby zaujal co nejvíce lidí, kteří následně na projekt přispějí a stanou se drobnými spoluinvestory. Za to obvykle neinkasují podíl na budoucím zisku, ale jinou výhodu, například přednostní odběr produktu.

Hlavně na zahraničních crowdfundingových portálech lze takto získat peníze na odstartování snad každého snu: nahrát CD, natočit film, otevřít kavárnu, rozjet výrobu nové potraviny, přivést na svět futuristickou novinku.

Hlavní přínos je jasný: Získám peníze na uskutečnění nápadu.

Jenže další přínosy, ačkoli podobně důležité, jsou již opomíjené, protože se o nich tolik nemluví. Přitom většina začínajících podnikatelů potřebuje více než jen peníze. Postrádají totiž zkušenosti, know-how. A nejen to…

"Tak co by lidé řekli této novince ve stravování?" Klik, a je tu prakticky bezplatný průzkum veřejného mínění. :)
„Tak co by lidé řekli této novince ve stravování?“ Klik, a je tu prakticky bezplatný průzkum veřejného mínění. 🙂

1. výhoda: Otestujete zájem o svůj nápad

Pokaždé je to stejné. Nápad, euforie… (a srážka s realitou, ale to v té chvíli ještě nevíme). Každý podnikatel, ponořený do omamných oblak své vize, létá nad zemí a ztrácí kontakt se skutečným světem.

Líbí se Vám to? Tuto otázku položil maximálně rodině nebo přátelům. Ti ale zpravidla nemají srdce říct plnou pravdu. A tím ho paradoxně vhodí někdy i do životního průšvihu.

Je ale opravdu nápad tak zajímavý, že by za produkt nebo službu byl SKUTEČNĚ ochoten někdo fyzicky zaplatit?

Pravě crowdfunding na tuto otázku dokáže férově odpovědět. Testuje možnou poptávku ještě předtím, než by došlo ke ztrátě vstupního kapitálu.

Crowdfunding je internetový způsob, tedy volný ring, kde si nikdo nebere servítky. Není to pro každého, hlavně ne pro slabé povahy, nicméně je důležité nebrat si to osobně a pochopit hlavní výhodu: Zjistíte, jestli by se Vám mohlo dařit i v reálu – jestli získáte první potenciální zákazníky.

A pokud ne, je to taky dobrá zpráva. Můžete se buď soustředit na zlepšení (sami lidé na stránce naznačí, co má rezervy), nebo to rovnou zabalit. A ušetřit spoustu času, peněz a energie, které byste jinak promarnili.

Co dokáže crowdfunding při rozvoji směrem do zahraničí, a nejen tam?

Obraťte, prosím, na 2. stránku.

- Reklama -