5 důvodů, proč se účastnit soutěží pro začínající podnikatele

4. Zviditelnění projektu a zájem médií

Tohle je bezesporu jedna z největších výhod, které výhra, potažmo i účast v soutěži přinese. Lukáš Drlík to může jako loňský vítěz Rozjezdů roku zhodnotit z první ruky. „Žádnou reklamu jsme neplánovali, jen jsme chtěli naše podnikání pomaličku rozjet, tak abychom to zvládali. Výhra v soutěži nás však posunula mílovými kroky vpřed. Začala se o nás zajímat média, lidé si informace o nás předávají mezi sebou, takže my pro reklamu neděláme vůbec nic. Reklama funguje sama.“

Znamená to samozřejmě nejen ušetřené prostředky za reklamu, která by navíc jen těžko byla natolik efektivní, ale i spoustu času a energie. Dostat se do povědomí zákazníků je umění, o které se mnohdy marně snaží i velké a zavedené společnosti. A výhrou v soutěži (nebo alespoň zajímavým umístěním) získáte jak nové zákazníky, tak zviditelnění v médiích. A v podstatě bez práce.

5. Cenné kontakty a nové příležitosti

Setkání s podobně smýšlejícími lidmi, kteří jsou stejně zapálení pro věc jako Vy, může být velmi inspirující.

Kromě toho počítejte s novými kontakty z oboru, o který se zajímáte, případně z jednotlivých oblastí jako je marketing, obchod apod. Můžete dokonce zaujmout potenciálního investora, a hledáte-li byznysového partnera, pak je prostředí soutěží (a zejména všech doprovodných akcí s nimi spojenými) ideální.

Tento aspekt projektů pro začínající podnikatele využila i Jana Kašparová, která pomyslně uzavírá trojici regionálních podnikatelů, které představujeme v dubnovém vydání Business Leaders.

Díky projektu Život nápadům, v němž se stala ambasadorkou, měla příležitost se jako cukrářka ucházet o velkou zakázku na výrobu pralinek.Věděla jsem, že nemáme šanci vyhrát, neměli jsme zkušenosti a kapacity, ale byla pro mě velká pocta se tam vůbec dostat. Stalo se však něco neuvěřitelného – zakázku jsme vyhráli,“ říká Jana.

Výhra a následně i splněná zakázka se stala impulzem, který Janu přiměl podnikat naplno. Byla tím hlavním, co ji přesvědčilo, aby zariskovala, vzdala se své dlouho budované pozice v kosmetické firmě a skočila po hlavě do nejistoty jménem podnikání.

—-

Jedinečná příležitost setkat se s odborníky, zpětná vazba od poroty, inspirativní prostředí, finanční a věcné výhry, zviditelnění projektu, kontakty… výčet by mohl pokračovat dál a dál.

Soutěže pro začínající podnikatele mohou být odpovědí, kterou hledáte. Máte-li zajímavý podnikatelský nápad, chuť a odhodlání, tak proč to nezkusit?

Pro odběr časopisu Business Leaders se lze registrovat zde.

Diskusní stránky BusinessLeaders jsou zde.

© Veronika Vajglová