7 největších zlozvyků, které nám ubírají produktivitu

- Reklama -

Abychom si zafixovali návyk, potřebujeme opakovat stejnou činnost nejméně 21 dní. A to ať jde o dobrý, nebo špatný návyk.

S dobrými se rveme, 21 dní nám připadá moc. Špatné ale dokážeme dělat celé roky a ani nehneme brvou.

Jaké nejčastější zlozvyky se podepisují na neúspěchu?

(V novém vydání magazínu Business life, který rozesíláme předplatitelům přihlášeným zde, se těšte mimo jiné na to, proč se negativní návyky v našem podvědomí fixují snáze a jak si s nimi poradit.)

1. Stálé kontrolování telefonu

„Jé, přišla mi zpráva!“

V době, kdy jsou chytré telefony propojené s účty na sociálních sítích a upozorňují na každou zprávu nebo aktivitu, je sledování nového stavu na displeji likvidační pro naši produktivitu.

Vyhraďme si čas, po který na telefon prostě nebudeme reagovat. Zřekněme se na tuto dobu představy o své důležitosti. Problém totiž není jen ve ztraceném čase způsobeném čtením nové zprávy nebo psaním nové reakci na něčí komentář. Čas nám bere i to, že do činnosti, ze které jsme byli vyrušeni, se zase budeme muset dostat.

Nepíše Franta něco na Facebooku?
Nepíše Franta něco na Facebooku?

Nemluvě o tom, že když už odbočíme na telefon, podíváme se „při jednom“, co se děje na Facebooku, zpravodajském kanále, zda nenapsat někomu na What’sApp atd. A z původního „bleskového“ odskočení jsou desítky minut, ani nevíme jak. A to jsme ještě nezačali konverzovat na chatu nebo telefonovat.

Proto: využívejme na telefonu tichý/letecký režim nebo jej zcela vypněme, když pracujeme a nechceme být rušeni. Klíčové je dopoledne, kdy máme nejvíce energie a můžeme se nejúčinněji soustředit na nejdůležitější práci.

Pokud odstraníme stimul, přestane se spouštět i naše reakce.

2. Průběžná kontrola e-mailů

Pokud není e-mailový kontakt primární náplní naší práce nebo nečekáme zásadní e-mail, který nám má změnit celý život, tak neprocházejme e-maily každou chvíli. Spustí se stejný efekt jako u telefonu. Začneme mít touhu klikat na odkazy.

Pročistěme si vůbec databázi. Zrušme příjem automatických e-mailů a newsletterů, které nám nic nepřinášejí, jen nás při třídění zdržují.

Rovněž oddělujme pracovní mail od soukromých a ty soukromé v pracovní době neotevírejme.

Optimální je řešit e-maily pouze jednou denně. Mnoho úspěšných lidí se kontrole pošty věnuje buď brzy ráno, nebo v závěru pracovního dne, respektive pozdě večer, kdy je největší klid na odpověď.

V případě urgentních záležitostí lze příchozí poštu kontrolovat častěji, nemělo by se to však stát každodenním pravidlem, spíše výjimkou.

Jak vrtkavý je odpočinek během práce?

Otočte, prosím, na 2. stránku.

- Reklama -