7 pravidel lídrů aneb Jak nejlépe posouvat své týmy

"Máte padáka!" (Ne zlatého) A co teď s hypotékou?
- Reklama -

Kdo otevřel nový magazín Business Life a četl rozhovor s mužem, který dosáhl obrovského úspěchu v oblasti finančního poradenství, ačkoli touto oblastí dříve pohrdal, ten si asi začíná uvědomovat, že uspět jde snáze, než si ve svých předsudcích myslíme. Stačí si zjednodušit práci. V jednoduchosti je síla.

Ano, lídři týmů uvažují jednoduše. Nehledají na dálnici zkratky. Vědí, co funguje, a jen hledají způsoby, jak toho dosáhnout u druhých.

Co dělají s lidmi, kteří sice sedí za stolem, ale civí a nedokážou se soustředit na práci, ať se snaží sebevíc? Co dělají s těmi, kteří krčí rameny nad dlouhým seznamem úkolů – nutných telefonátů? Co dělají s těmi, kteří sami sebe přesvědčují, že jsou přepracovaní, neschopní zvládnout „tak obrovský“ cíl, vyhořelí? Co dělají s těmi, kteří jsou docela obyčejně líní a své jalové výsledky házejí na firmu, produkt, lídra, cokoli a kohokoli kromě sebe?

Jen sedm z několika triků, které ovšem znamenají: To, co chci po jiných, dokážu dělat i sám!

  1. Trávu kos včas

V aktuálním magazínu FC nádherně vysvětluje nejmladší africký miliardář, proč nenávidí odkládání. Přesně vyjadřuje mínění lídrů.

Jednoduché úkoly, pokud na ně máme čas, lze vyřídit hned, jak se objeví. Často do pěti minut. Tráva, kterou neposečeme včas, se odkládáním sečení nezastaví – roste dál. A to především v naší hlavě. Kam vtěsnáte i sebemenší problém, pokud ho dříve nebo později musíte vyřešit, ve své hlavě? Nakonec se z párminutové výzvy stane mnohem náročnější úkol. A někteří lidé se časem doslova utopí v původní lžíci vody – jen proto, že kapající vodovodní kohoutek včas neutáhli.

Inu, líný se vždycky víc nadře.

  1. Nemusíš pracovat tvrdě, pokud pracuješ chytře

Rádi píšeme o technických pomocnících – aplikacích a dalších nástrojích, které nám pomáhají zjednodušit, a tudíž urychlit práci.

Zautomatizujme vše, co zautomatizovat jde. Business Life se v tomto snaží být rádcem. Díky prostým vychytávkám lze získat rychlý a jasný přehled v čemkoli – od marketingových procesů přes získávání klientů po plnění zakázek.

Haló, budíček, jsme ve třetím tisíciletí!

  1. Ovládej situaci. Pamatuj: Dobrý sluha, špatný pán

Třetí tisíciletí rozevírá nůžky mezi lidmi. Čím více elektronika a technologie ovládají trh, tím více se ukazuje, kdo s nimi umí zacházet a kdo ne. Moderní nástroje jsou jako oheň. Umíme-li s nimi zacházet, prospívají nám. Neumíme-li s nimi zacházet, brzdí nás.

Technika dokáže mnoho času ušetřit i sebrat. Kdo je otrokem mobilního telefonu nebo e-mailového účtu, protože má dojem, že jen tak je více in, je neustále někým vyrušován a nic pořádného nedokončí. Úspěšní lidé ctí pravidlo „Všeho s mírou“. A také vědí, že co nedokážeme ovládat, to začne ovládat nás.

Lídři si zakládají na tom, že se nenechají vyrušovat z koncentrace. I od svých lidí požadují, aby dokončovali to, co je prvořadé, a do té doby klidně vypnuli e-mail, přesměrovali pracovní telefon nebo ho přepnuli do letového režimu.

Výsledky nedělá vytíženost, ale efektivita.

Mimochodem, mnoho lídrů praktikuje takzvaný „Den nedostupnosti“. Jeden den v týdnu nejsou dostupní. Snaží se změnit prostředí a nebýt pro druhé jen sluhou. Ten den nemají žádné plánované schůzky, konferenční hovory a kolegové je mohou rušit pouze v opravdu neodkladných záležitostech.

Ano, přijdou o jeden den v týdnu. Ale obnoví si energii natolik, že toho další dny zvládnou mnohem víc. Takže: Přicházejí o něco, nebo naopak získávají?

Na co žádní lídři nezapomínají, ačkoli to přímo s prací nesouvisí?

Otočte, prosím, na 2. stránku.

- Reklama -