Dejte mi na bramborový salát! aneb S crowdfundingem může uspět každý

- Reklama -

Kampaň za bramborový salát

Zack Brown na portálu Kickstarter.com vytvořil kampaň, ve které chtěl vybrat pouhých 10 dolarů na suroviny, z nichž by vyrobil bramborový salát.

Nechme stranou, že šlo o recesi. Podstatné je, že vybrala spoustu peněz, protože splnila všechny atributy, které úspěšná kampaň vyžaduje. (Píšeme je v magazínu Business Leaders).

V Brownově případě bylo součástí kampaně video, které parodovalo běžná videa na Kickstarteru. Autor v něm popisoval složitost a náročnost přípravy salátu a nakonec dodal, že jeho projekt pravděpodobně změní svět. Také odměny pojal s humorem. Zavázal se, že bude vyslovovat jména přispěvatelů při přípravě salátu, nebo každému zašle fotografii z kuchtění.

Během 10 hodin dosáhl cílové částky. Poté lákal na pizza party, pokud bude dosaženo alespoň 75 dolarů. Za první den se vybralo 171 dolarů a během několika dalších dnů několik tisíc dolarů. Pro zajímavost celkové shrnutí kampaně v číslech:

Cílová částka: 10 dolarů (240 Kč)

Vybraná částka: 55 492 dolarů (1,332 milionu Kč)

Procento vybrané částky: 554 930 %

Počet přispěvatelů: 6911

Nikdy nevíš, k čemu to povede

Zack Brown začal žertem. Vyústilo to ale ve vážnou věc – Zac pro všechny uspořádal hudební festival Potato Shock. I na něm vydělával na občerstvení. Část výtěžku poslal na charitu a zbylé peníze se rozhodl uschovat do svých budoucích projektů, které by měly být zaměřeny na internetové vtipy a zábavu.

„Bramborový salát“ ukazuje, co u nejúspěšnějších crowdfundingových projektů obecně funguje: Zajímavý nápad, originální podání a schopnost vrátit hodnotu nadšeným přispěvatelům neotřelým způsobem.

Chcete-li uspět v crowdfundingové kampani, určitě si nenechte ujít toto vydání magazínu Business Leaders, zasíláme všem zájemcům registrovaným zde.

Na diskusní stránky BusinessLeaders lze vstoupit zde.

© Veronika Vajglová

- Reklama -