Odstartujte do nového týdne co nejlépe: 6 tipů pro lepší pondělky

- Reklama -

Víkend utekl jako voda a začátek pracovního týdne je tu.

Jaký máte vztah k pondělku? Těšíte se na něj, nebo ho proklínáte?

Studenti, zaměstnanci, ale i někteří podnikatelé se často potýkají s problémem najít na počátku týdne dostatek motivace a udržet si ji. Zvlášť v případě, když svou práci berou jen jako nutný prostředek k zaplacení účtů. (Studenti jako prostředek k získání titulu).

Pondělí přitom může nastartovat příjemný a produktivní týden. Ovlivní nejen celý týden, ale i týden následující. Budete-li mít totiž za sebou úspěšný týden, příští pondělí se Vám bude do práce vstávat mnohem lépe.

Jak odsunout stranou příjemné vzpomínky na víkend a soustředit se na pracovní výkon?

Jak zvýšit motivaci pro pondělní práci?

1. Využijte víkend k relaxaci

Zní Vám to samozřejmě?

A opravdu dokážete o víkendu naplno relaxovat?

Zřejmým problémem je neschopnost přestat myslet na pracovní záležitosti. Na pováženou jsou ale i činnosti, o kterých si lidé myslí, že jsou pro ně relaxem, ve skutečnosti je však spíše ničí a unavují.

Příkladem je takové to typické páteční „resetování“ mozku pomocí alkoholu. Netvrdíme, že byste si neměli v pátek dát nějaký alkohol, protože v menších dávkách skutečně může k relaxaci přispět. Jen v takové míře, aby nezpůsobil celovíkendové utrpení a pocit, že potřebujete ještě v pondělí regenerovat.

Když nemáte o víkendu dostatek prostoru relaxovat, je to frustrující. Jak chcete začít pozitivně pracovní týden, když půjdete v pondělí do práce unaveni?

Tip: O víkendu se nevěnujte ničemu, co souvisí s prací. Namísto toho, abyste stále kontrolovali e-maily a další věci, se v neděli večer věnujte přípravě na celý týden. Díky volnému času si dobijete baterky a budete se v pondělí cítit více motivovaní.

2. Běžte spát dříve

Jedna z věcí, která Vám pomůže produktivně pracovat i v pondělí, je dostatečný spánek. Pokud si o víkendu odpočinete, budete mít v pondělí mnohem více energie.

Pro pondělí je podstatné, abyste v neděli zbytečně neponocovali.

Známe to všichni – řekneme si, že půjdeme spát dříve, ale nakonec to nedopadne, protože si přeci jen ten víkend chceme užít až do konce. Ráno se pak za zvuku zvonění budíku proklínáme, proč jen jsme nešli dřív spát a že dnes to určitě uděláme. Často se pak jedná o nekonečný příběh.

Dostatečný spánek je důležitý pro celkovou produktivitu a spokojenost, proto jej nepodceňujte.

Tip: Vstaňte alespoň o půl hodiny dříve. Uvidíte, jak Vás více času po ránu dokáže nastartovat. Čas využijte na pořádnou snídani nebo třeba na procházku se psem. Ranní rituály dokážou příjemně povzbudit.

3. Dopřejte si přípravu

Jak se říká, kdo je připraven, není překvapen. Pokud přijdete v pondělí do práce a nemáte ponětí, co dělat, na motivaci Vám to zrovna nepřidá.

Samozřejmě záleží na Vaší práci nebo podnikání, vše se nedá plánovat a předvídat, pokud to je však jen trochu možné, určitě si své úkoly rozložte v čase. Díky tomu budete vědět, co Vás v pondělí čeká.

Z toho plyne, že jistým způsobem, jak zvýšit svou motivaci k práci, a zvláště v pondělí, je udělat si přípravu na celý týden. Přípravu můžete udělat buďto ještě v pátek, nebo pak v neděli večer. Nedělní přípravu volí velké množství úspěšných lidí, protože jim neděle jasně připomíná, že je tu práce.

Tip: Pokud je to možné, domlouvejte si schůzky a další důležité věci na úterky či středy. V pondělí se věnujte spíše rutinním věcem. Tento lehčí začátek Vám usnadní start pracovního týdne a ušetří energii.

Přemýšlíte dopředu o tom, co si vezmete na sebe?

Pokud ne, měli byste to vyzkoušet.

Otočte, prosím, na 2. stránku.

- Reklama -