Jak najít díru na trhu a využít ji k vydělání miliard

- Reklama -

Kdo by neznal populární fotobanku Shutterstock, která dnes čítá přes 80 milionů fotografií, vektorových obrázků, videí a hudebních skladeb. Obsahuje skutečně vše, co potřebujete pro vytvoření poutavých tvůrčích projektů. Každý si zde přijde na své. Nesejde na tom, zda jste amatérský nadšenec, zkušený profesionál nebo třeba reklamní agentura. Shutterstock nabízí předplatné a snímky na vyžádání pro každý rozpočet.

Všechno přitom začalo velmi nenápadně. Na počátku projektu, který se posléze rozrostl do gigantických rozměrů, stálo jedno jediné skromné přání. Sehnat na internetu kvalitní fotografie za příznivou cenu.

Obyčejný člověk, který dokázal neobyčejné věci

Devětadvacetiletý Jonathan Oringer byl zcela obyčejným člověkem, který pracoval v jedné útulné kavárně. Ve volném čase se věnoval spravování vlastních webových stránek a vytváření marketingové literatury.

Občas se tak stalo, že potřeboval zveřejněný příběh doplnit nějakou kvalitní fotografií, která by účelně podtrhla mluvenou myšlenku a dokreslila tak výsledný efekt.

Síla nápadu

A právě zde nastaly první těžkosti. Hledáním odpovídajících obrázků totiž Jonathan mnohdy strávil celé hodiny. Přesto často nedošel výsledku, který by jej skutečně uspokojil.

A pokud něco objevil, tak rozhodně ne za rozumnou cenu. Ba naopak. Částky za fotografie se většinou šplhaly až do skandálních rozměrů zdaleka neodpovídajících kvalitě snímků. A jelikož Jonathanovi na chodu jeho stránek a atraktivitě vlastní tvorby skutečně záleželo, rozhodl se vzít situaci do vlastních rukou.

Jak využít situaci ve vlastní prospěch

Uvědomil si, že jistě není sám a že takových, jako je on, mohou být tisíce.

Možná deseti tisíce. Možná i víc. A všichni se jistě potýkají s podobnými potížemi. Nedostatek dostupných kvalitních fotografií, jejichž získání si může dovolit i člověk s omezeným rozpočtem, představuje pro blogery, mediální agentury a podniky různých velikostí či zaměření vážný problém.

Jonathan se tedy zamyslel, jak by mohl zvrátit situaci ve svůj prospěch.

Našel, v čem byl výjimečný

Intuice jej vedla k tomu, co měl rád a v čem byl jednoduše dobrý. Focení.

Řekl si, že když nemůže sehnat odpovídající fotografie, proč by nevytvořil své vlastní?

A když už to bude dělat, proč by je vlastně nedal k dispozici i ostatním, kteří třeba řeší podobnou otázku jako on? Jednak ušetří, jednak udělá něco pro společnost, a navíc si přitom užije spoustu zábavy, protože se bude věnovat něčemu, co ho baví. S takovými myšlenkami se tedy Oringer vrhl do realizace svých snů a představ.

Osud, nebo šťastná náhoda? Otočte, prosím na 2. stránku.

- Reklama -