6 tipů, jak si vydobýt místo na trhu, který je přeplněný konkurencí

Jan Tamchyna a Karolína Jurečková, zakladatelé módní značky Rescue
- Reklama -

 

Uvažujete o podnikání, ale máte pocit, že zkrátka neexistuje žádná díra na trhu, kterou byste mohli zaplnit?

Pokud máte chuť hledání svého místa na podnikatelském slunci vzdát, ještě chvíli počkejte.

Ještě nezahazujte flintu do žita.

Kdo už četl 3. číslo Business Life, tak ví, že svět nabízí nekonečně mnoho možností. Uspět můžete v kterékoli zemi, o jaké sníte. A nemusíte mít dva doktoráty nebo být nejlepší ve svém oboru. Stačí, když půjdete za svým snem s dostatečnou pílí a odhodláním.

Obdobně to platí i s trhem: I na zdánlivě obsazeném trhu může existovat skulinka přímo pro Vás.

Jak tedy uspět v oboru, který na první pohled doslova přetéká konkurencí?

A pokud přece jenom existuje skulinka, kudy byste se mohli dostat na trh, jak ji najít?

Jak se prosadit? Jak to udělat, aby to fungovalo?

Všechny tyto otázky mají jedno společné – začínají slovem JAK. A právě touto optikou se podíváme na příběh jedné malé firmy, která uspěla právě v oboru, který patří k těm, kde je nejen velká konkurence, ale zároveň i převis nabídky nad poptávkou.

Oborem, v němž tato firma uspěla, je móda, konkrétně tvorba a prodej triček. Může se zdát, že pokus uspět v tak přeplněném oboru, je předem odsouzen k nezdaru. Opak je však pravdou – podívejme se na způsob, jakým si značka Rescue dokázala vydobýt své místo na trhu. Tyto principy totiž platí obecně, využít je můžete ve svém hledání i Vy, ať už si zvolíte jakýkoliv obor.

1. Objevte díru na trhu

Celá řada podnikatelů objevila svůj směr díky tomu, že jim samotným něco chybělo – něco, co nemohli nikde sehnat, co nikdo nenabízel, alespoň ne tak, aby to odpovídalo jejich představám.

Tento příběh začíná obdobně.

Na začátku totiž nebyl podnikatelský záměr. Pouze potřeba něčeho, co trh nenabízel.

Konkrétně trička s tematikou letectví a motorismu. „Můj společník Honza Tamchyna je obrovský fanoušek letectví a motorismu. Chtěl na tričko něco s touto tematikou. Tričko je všeobecně vnímáno jako informační médium, které prostřednictvím svého sdělení hodně vypovídá o naší osobnosti, dáváme tím okolí najevo náš postoj, hodnoty,“ vysvětluje Karolína Jurečková, která je spoluzakladatelkou této značky. „Honza na něm chtěl mít osobnosti, které psaly historii a jichž si nesmírně váží, přestože je část z nich už zapomenuta.“

Jenže – nepodařilo se mu najít nic, co by splňovalo jeho představy. Vzdát to ale nechtěl.

Jelikož stejně jako Karolína pracoval v reklamní agentuře, nebylo pro něj překážkou svoji představu promítnout na papír. První designy navrhl pro sebe a pak – jak to tak bývá – se o ně začalo zajímat jeho okolí.

V té chvíli se zrodila myšlenka věnovat se tomu víc a zkusit, zda by měl nápad úspěch u širšího publika.

2. Odlište se od ostatních a nabídněte, co nikdo jiný nenabízí

Trh s tričky je vysoce konkurenční prostředí. Většina podnikatelů by nápad prodávat trička považovala za předem prohraný boj. Přesto Karolína s Honzou našli způsob, jak uspět.

Věděli, že mají něco, co je odlišuje od milionů dalších triček na trhu. Něco specifického, co je sice pro úzkou cílovou skupinu, avšak dostatečně početnou.

Bylo nám jasné, že prosadit se nebude snadné. Ale věřili jsme našemu produktu, protože jsme věděli, že fanoušků, jako je Honza, je opravdu hodně. Navíc jsme nechtěli dělat jen design pro design, ale vložit do něj příběh,“ vysvětluje Karolína. To vystihuje i claim značky, který zní „obleč si příběh“.

Pro další tip, prosím, otočte na další stránku.

- Reklama -