Zvažujete franšízu? Uspět můžete třeba ve vzdělávání dětí

- Reklama -

Vybudovat firmu od nuly, nebo využít existující koncepty?

Bez této důležité otázky se při zakládání podnikání neobejdete. Respektive bez odpovědi na ni.

Jak už jsme psali třeba zde, franšíza je šikovné řešení pro ty, kdo se obávají podnikatelského rizika – výhody podnikatele zůstávají, riziko se však významně snižuje.

Ten, kdo franšízu přijímá, dostává hotové podnikání včetně kompletního know-how a licence k jeho provozování. Díky tomu dnes podniká spousta lidí, kteří nemají žádný unikátní nápad, jen využívají něčí jiný – a za to odvádějí autorovi nápadu poplatky.

Nemáte zkušenosti? Nevadí!

Před rozhodnutím, zda vlastní podnikání nebo franšízu, stála i Adéla Masaryková, která vede know how Institute Empire a od roku 2009 v Česku a na Slovensku buduje franšízovou síť.

Empire má vlastní franšízovou síť již 7 let a spolupracuje přibližně s 50 partnery v ČR a SR. Jsou to jazykové školy, které učí jazyky metodou Direct Method.

„Franšízing je model podnikání, který umožňuje začít podnikat bez zkušeností a s malým rizikem. Jeho obrovskou výhodou je to, že dostanete jedinečný produkt, ověřené postupy na řízení firmy, školení, materiály a veškerou podporu,“ vyjmenovává Adéla výhody, kterými ji tato varianta podnikání přesvědčila.

Klíčem k úspěchu je know-how, které je vyzkoušené a vyvíjené několik let. Právě díky tomu jsou nové firmy, které vstupují do podnikání ve formě franšízy, mnohem úspěšnější než ty, které vznikají od nuly. Ušetří si čas a energii hledáním správné cesty a učením metodou pokus-omyl.

Franšíza, nebo vlastní produkt?

„I my v Empire jsme přemýšleli, jestli koupit tzv. master franchise licenci pro ČR a SR, nebo si vyvinout vlastní produkt. Na trhu jsme už 11 let, zkušenosti a know-how ve vzdělávání máme, takže vlastní produkt se jevil jako samozřejmý,“ vypráví Adéla.

Když se však do problematiky zahloubali, zjistili, že připravit perfektně všechny produkty by stálo i víc, než je cena licence, a k tomu by potřebovali několik let testování a vývoje, než by kurzy byly perfektní.

To byl důvod, proč rozhodnutí nakonec padlo na tzv. master franchise licenci. „Rozhodli jsme se více věnovat vzdělávání dětí a nabídnout na našem trhu inovativní programy pro děti. Konkrétně vzdělávání v technických dovednostech Brick by Brick prostřednictvím stavění modelů z kostek Lego®,“ prozrazuje Adéla.

Ač to na první pohled nemusí být patrné, know-how totiž spočívá i v tom, co obsahuje krabička kostek, aby z něj dítě postavilo až 40 modelů. „Zároveň jsou krabičky malé a je s nimi možné cestovat do škol a školek po městě,“ doplňuje Adéla výhody získané licence a zároveň know-how z USA.

Franšíza je příležitost i pro zkušené podnikatele

Koupě franšízové licence je výhodná i pro zkušené podnikatele, není určená jen těm začínajícím. Vyvinout nové produkty a postupy, které budou na trhu úspěšné, totiž trvá.

Důležitý je i čas vstupu na trh. Za dobu vývoje vlastního produktu můžou konkurenti už vstoupit na trh s něčím podobným a získat značný podíl trhu pro sebe. A když pak já budu mít konečně svůj produkt vyvinut, bude už trh obsazen.

To, že nejde o záležitost jen pro začínající podnikatele, potvrzuje ze své zkušenosti i Adéla: „Máme partnery, kteří začali právě s franšízingem, ale i takové, kteří již podnikali. Je to pro ně mnohem jednodušší cesta, právě proto, že dostanou ověřené know-how a nemusí sami vymýšlet vymyšlené.“

Proč podnikat ve vzdělávání? Otočte, prosím, na další stránku.

- Reklama -