Hvězdné popisky, které prodávají: Staňte se copywriterem a strhněte zákazníky na svou stranu

4. Buďte konkrétní

Šablony jsou pro psaní popisků jistě praktickou pomůckou. Zvyšují šance prodeje. Pokud je ale používáte pro všechny produkty bez rozdílu, zisky jdou dolů.

Důvtipní obchodníci proto mají několik druhů šablon, které užívají podle specifického druhu konkrétní položky.

Na každou z nich jsou totiž z hlediska uživatelnosti kladeny jiné nároky. Popisky elektronického zboží budou vyžadovat mnohem více technických detailů než ty, které prodávají džíny.

Zde opět platí: Zeptejte se sami sebe, co zákazník od produktu očekává a co přesně potřebuje vědět, aby se přesvědčil o tom, že produkt jeho očekávání splní.

Vše začíná i končí s kreativním názvem. Název je to první, co klienta praští do očí.

Měl by ho chytit a nepustit. Zaujmout na první pohled. Jakmile jej zaujme název, začte se dál a možnost, že skutečně koupí, se výrazně zvýší.

Dejte si proto práci s vymýšlením skutečně úderných a výstižných názvů.

Dále by se všude určitě měla objevit informace o rozměrech či velikosti, užitém materiálu, funkcích a možnostech užívání.

Nezapomeňte ani na atraktivní fotky prodávaného produktu. Ukažte jej ze všech možných úhlů a hlavně „v akci“, tak aby si potenciální kupující mohl představit, jak ho sám používá.

5. Zaměřte se na SEO

Zacílení konkrétní kupující skupiny a přizpůsobení tónu popisku je jedna věc. Druhou půlku práce představují SEO slova, která umožní, že zákazníci Vás najdou při vyhledávání na Googlu.

Jak vytvořit kvalitní SEO popisek?

Začněte tím, že pečlivě prozkoumáte klíčová slova a fráze, které Vaši kupující využívají při vyhledávání na webu. Ty potom začleňte do názvu, podtitulku i obsahu popisu samotného.

Pro dosažení nejlepších možných výsledků by Vámi volená slova měla být přísně selektivní, tedy by měla úzce souviset s výrobkem, který propagujete.

Nechcete přeci, aby obsah popisku tvořily nicneříkající prázdné fráze. Vy chcete informovat.

Protože správně podaná informace je to, co prodává.

Popis produktu představuje hlavní rozhodovací kritérium v nakupování po síti.

I v této věci platí, že kvantita není kvalita. Proto spíše než na délku popisku se zaměřte na jeho jasnost, výstižnost a obsažnost.

Vyvarujte se gramatických chyb a dlouhých vzletných výrazů. Těžkopádnost popisku si zákazníci spojí s Vaším podnikáním celkově a nabydou dojmu, že obojí je stejně pochybné.

Buďte struční, věcní a vždy nabídněte něco navíc. S takovým přístupem a s dodržováním našich 5 rad dosáhnete úspěchu.

Chcete-li se dočíst o dalších způsobech, jak zefektivnit internetové podnikání, nahlédněte do našeho tištěného magazínu Business Leaders, který si můžete objednat pouze zde.

Diskuzní stránka BusinessLeaders je zde.

© Kateřina Lukášová