Mladá maminka vdechuje starému nábytku nový život

Jaké marketingové nástroje se Vám osvědčily a které ne?
Rozhodně velmi dobře funguje Facebook, záležet jsme si dali i na optimalizaci webu. Naopak třeba účast na interiérovém veletrhu byla poměrem ceny k počtu získaných zájemců vyložený propadák.

Pro zajímavost – jaký je konkrétně průběh renovace? Co je k tomu potřeba, co to obnáší?
Křeslo je třeba očistit až na dřevěnou kostru. Tu si vezme do parády mistr truhlář – zpevní ji, zbrousí, namoří do zvoleného odstínu a nalakuje. Čalouník pak křeslo vrátí do původního tvaru, ovšem s použitím nových materiálů – a oblékne do vybrané látky.

Co je na renovaci nejdražší? Jak na ní lze naopak ušetřit?
Nejdražší je práce a na ní samozřejmě ušetřit nelze, pokud má být výsledek podle našich vysokých nároků. Ale poměrně drahá dokáže být i látka. České látky jsou kvalitní a dostupné, ale použitelné vzory by se daly spočítat na prstech, proto objednáváme dražší z ciziny. U jednobarevných látek je to jiné – sice mají oproti zahraničním omezenou barevnou paletu, ale pokud si zákazník dokáže vybrat, ušetří i několikanásobně.

V čem Vás podnikání překvapilo nebo zaskočilo?
Zjistila jsem, že stará křesla nejsou zdravá. Ze začátku jsme měli stará křesla čekající na repasi uskladněná přímo doma a bylo to období chronických respiračních potíží celé rodiny. Jednalo se zřejmě o nějaký typ alergie. I proto kladu obzvláštní důraz na to, že z křesel zachováváme jen dřevěnou kostru a všechny ostatní materiály měníme za nové, nezávadné.

201657-01

První křeslo jste renovovala v těhotenství. Jak se Vám daří sladit mateřskou a podnikání?
Není to problém. Naopak, díky jednomu mám energii na to druhé a obráceně. Starší syn chodí do prima školky, s mladšími dětmi mi pomáhají skvělé hlídačky a půlku každého dne mám vyhrazenou rodině – takže nemám pocit, že by děti mým podnikáním strádaly.

Je Váš byznys ziskový?
Naše podnikání je stabilně mírně ziskové, nesnažíme se o nějakou zásadní expanzi. Ale znamená to, že několik nezaplacených faktur nás dokáže dostat do mínusu.

Jak na Váš nápad reagovalo okolí?
Mezi kamarády je přijetí jednoznačně nadšené, spousta křesel z jejich domácností už nám prošla rukama… U starší generace a rodiny se setkávám spíš s nevěřícným údivem – slovy babičky: „A ta křesla ještě někdo chce? Nám se tak ulevilo, když jsme se jich před lety zbavili…”

Může si dovolit u Vás učinit objednávku běžný zákazník, nebo je to již otázka určité finanční prestiže?
Tomu srovnání se člověk nevyhne – takže: Ano, jsme dražší než IKEA. Ale za svoje peníze zákazník dostane jedinečný, na míru vyrobený kousek, který má za sebou už klidně padesátiletý příběh a před sebou celý nový život.

Jaké je Vaše doporučení pro ty, kteří zvažují podnikání nebo podnikat začínají?
Nebojte se vyzkoušet si podnikání na rodičovské. Určitý příjem od státu máte zajištěný, a dokud jsou vaše výdělky nízké, je to i velmi výhodná „doba hájení“ před placením vysokých záloh na sociální a zdravotní pojištění.

Chcete uspět? Inspirujte se u našich lídrů, jejichž příběhy Vám podrobně představujeme i v tištěném Business Leaders, kde se snažíme rozklíčovat technologii jejich úspěchu krok za krokem. Pokud chcete časopis BL dostávat každé dva měsíce do schránky, vyplňte prosím registrační formulář zde.

Diskuzní stránka BusinessLeaders je zde.

© Veronika Vajglová