Od dětství si přál vlastní cestovku, dnes plánuje dovolené na míru

Omar Jamaein na Madagaskaru.
- Reklama -

O jakém povolání jste v dětství snili?

Chtěli jste být hasičem, popelářem nebo třeba námořníkem?

Dětské přání jen málokomu vydrží až do dospělosti. Natož aby se doopravdy uskutečnilo.

Jak to vypadá, když takové přání přece jen zrealizujete (byť v upravené podobě)?

Omar Jamaein vždycky věděl, že chce mít cestovní kancelář. Už jako malý si nejraději hrál s barevnými katalogy a všem vybíral zájezdy.

Dětský sen ho neopouštěl ani v dospělosti. Svá studia zaměřil na poznávání cizích zemí z pohledu mezinárodních vztahů a po škole zakotvil v oboru asistenčních služeb pro turisty v krizových situacích.

Netřeba zmiňovat, že cestování samotné ho okouzlilo a zařadilo se mezi jeho nejoblíbenější činnosti. „Je to pro mě způsob, jak obohacovat sám sebe,“ říká Omar, který má kořeny v Jordánsku.

Věděl, že klasických cestovek je na trhu možná až příliš – proto ho to ani nelákalo. „Stále mi chyběl nápad, jak to uchopit a čím se odlišit od ostatních,“ vysvětluje, proč se do podnikání pustil až přibližně před rokem a půl.

Podrobný rozhovor s Omarem najdete v připravovaném 4. vydání časopisu Business Life, k jehož odběru se můžete přihlásit tady. Teď se podívejme alespoň stručně na to, čím se Omar při budování svého podnikání řídil.

1. Čekal na ten správný nápad

Omar si mohl už dávno otevřít klasickou cestovku, ale jak sám říká, těch je na českém trhu až příliš. Nechtěl se zařadit vedle nich a nabízet stejné masové zájezdy.

Tím spíš když sám měl zkušenost se sólo cestováním, kdy si vše zařizoval a plánoval sám. Uvědomoval si, že i přes širokou nabídku na trhu se nikdo nevěnuje takovým zákazníkům, jako byl on sám – individuálním cestovatelům, kteří nechtějí jet na klasický zájezd, ale zároveň chtějí trochu komfortu. Ty jako by všichni přehlíželi.

„Uvědomil jsem si i to, že dobře naplánovat dovolenou vyžaduje určité schopnosti a zkušenosti, a ne každý je má,“ popisuje Omar. „Díky tomu mě napadlo přijít s cestovním poradenstvím a vytvářet dovolené na míru.“

2. Neuspěchal rozjezd

Když ten nápad přišel, věděl jsem, že teď už do toho půjdu. Nešel jsem ale hned do stoprocentního rizika a ponechal jsem si svoje zaměstnání,“ vysvětluje Omar. V tom ostatně stále zůstává – o tom ale až za chvíli.

Nechtěl se zadlužit, možnost úvěru proto zavrhl. Výhodou bylo, že vstupní náklady nebyly nijak závratné. Úplně na počátku to bylo jen do hostingu, domény a reklamy. „Moje podnikání nepotřebovalo na rozjezd závratné investice. Vše se dá dělat z domova s notebookem, telefonem a internetem. Za reklamu jsem zaplatil z úspor, web jsem si udělal sám – a to jsem byl začátečník. Možná i proto byl rozjezd pomalejší, ale já jsem spíš opatrnější typ. Investice byly v řádu pár desítek tisíc korun, přesně spočítané to nemám. Ale rozhodně to nebylo najednou,“ dodává Omar.

Zisky z prvních zakázek pak využil nejlépe, jak mohl – reinvestoval je zpět do podnikání a použil na propagaci.

Otočte, prosím, na další stránku.

- Reklama -