Z koníčku úspěšné podnikání: Dvě kamarádky postavily byznys na pečení cupcaků

Veronika a Lucie sbírají v Londýně zkušenosti u své největší inspirace Peggy Porschen.
- Reklama -

Kdo pravidelně čte náš tištěný časopis Business Life, tak ví, že každý začátek je těžký. Ať už jde o nový začátek v zahraničí, kterým se zabývá aktuální číslo, nebo třeba začátek drobného podnikání.

Jednou z nejtěžších věcí bývá prosadit vlastní myšlenku, od jejíž realizace Vás zrazuje okolí.

Své o tom ví Lucie Zelenková a Veronika Michalová, dvě kamarádky, které se nebály zariskovat a po dostudování vysoké školy se společně vrhly do velkého projektu. Svůj byznys se rozhodly postavit na tom, co je odjakživa bavilo – na pečení.

Jejich příběh vypovídá o tom, že se vyplatí nedat na řeči ostatních. Vyplatí se jít si za svým.

Veronika a Lucie se rozhodly podnikat v gastronomii.

A to i přesto, že jde o obor poměrně specifický a náročný.

A přesto, že kromě domácího amatérského pečení neměly v této oblasti žádné profesní zkušenosti.

Rozhovor s Lucií a Veronikou najdete v připravovaném 4. čísle tištěném magazínu Business Life. Pokud chcete, aby Vám přišel až do schránky, stačí se zaregistrovat zde.

Tato děvčata věděla, že důležité se odlišit se a být originální. Nabídnout něco, co nikdo jiný nabídnout nemůže.

Jejich podnikatelský nápad vyplynul z koníčku, který spolu sdílely. A tak vznikla Cupcakekárna.

Z nápadu se stal podnikatelský záměr. Z podnikatelského záměru vzešel originální koncept. Ten u nás nemá obdoby. Takovou Cupcakekárnu, jaká je na náměstí Svobody v Brně, zkrátka nikde jinde v Česku nenajdete.

Cupcake není muffin

Nápis CUPCAKE IS NOT MUFFIN bude pravděpodobně prvním, co uvidíte při vstupu do roztomilého obchůdku na náměstí Svobody v Brně. Hned po něm Vám zaručeně učaruje vitrína plná lákavě vypadajících bochánků umístěných v barevných papírových košíčcích. Ty zdobí vrchní poleva z nadýchaných krémů různých druhů a příchutí.

Právě poleva je tím, co odlišuje cupcake od muffinu. A právě poleva je tím, co dalo vzniknout osobitému konceptu, líbivému marketingu a úspěšnému byznysu.

Z nesmělých studentek se staly sebevědomé, cílevědomé podnikatelky, které se naučily, že si nesmí nechat vše líbit.

Zodpovědnost za vedení vlastní společnosti je přivedla k uvědomění, že jít za svým se vyplácí, a to i přes mnohdy nesouhlasné reakce okolí.

Chybějící zkušenosti z gastronomie vyvážila znalost ekonomie, která byla náplní jejich vysokoškolských studií. Byly připraveny na to, že podnikání není žádný med a že praxe je od teorie značně odlišná.

S takovým přístupem dosáhly úspěchu.

Přesně totiž věděly, jak…

  • … vypracovat podnikatelský plán.

  • … spočítat návratnost investice.

  • … provést analýzu vnějšího a vnitřního okolí.

  • … založit firmu.

Každému je jasné, že teorie se v konečném výsledku od praxe samotné liší. Zachování postupu je však i tak důležité. Proto děvčata do puntíku přesně dodržovala navržené schéma.

Jaké kroky vedly k jejich úspěchu? Otočte, prosím, na druhou stránku.

- Reklama -