6 rad, jak najít klíč k efektivní organizaci času

Čas je spravedlivý, utíká nám všem stejně.
- Reklama -

Práce. Práce manuální. Práce výdělečná. Práce praktická a užitečná.

Po vyřčení slova „práce“ si většina z nás vybaví totéž. A to práci, po níž, je-li dobře vykonána, následuje odměna.

Ale jaká?

Materiální samozřejmě.

Nebo alespoň taková, která později může být zužitkována pro materiální uspokojení.

Profesní růst a úspěch je následován zvýšením platu a možností pořídit si za to něco navíc. Něco dosud nepoznaného. Něco exkluzivního. Něco, co nikdo jiný nemá. A ono „něco“ představuje motor, který nás žene dál.

Zde nastává chvíle, abychom si uvědomili, že profesní růst není pouze o velikosti finanční odměny. S profesním růstem je totiž těsně spjat i růst osobní, který v konečném důsledku podmiňuje i výšku vrcholu, jehož můžeme při budování kariéry dosáhnout. Nebude-li růst v profesi podepřen růstem osobnosti, nikdy se nedostaneme tak vysoko, kam bychom se mohli dostat.

Proč?

Protože když budeme postrádat vnitřní motivaci, časem se unavíme a peníze nás přestanou těšit. Můžeme dokonce dospět až k syndromu vyhoření, kdy nám všechno, čemu se věnujeme, najednou přestane dávat smysl.

Co dělat, aby se to nestalo?

Přinášíme pár praktických tipů.

Honba za pokladem

V dnešní uspěchané době jsme často poháněni slepou touhou po maximálním zisku, úspěchu, kariéře a bohatství. Pro tyto povrchní zájmy zapomínáme na to, co je skutečně důležité. Honbě za nimi mnohdy nevědomky obětujeme téměř celý život.

Co si však počít, když náhle dosáhneme všeho, po čem jsme odjakživa toužili?

Přihlásí se stáří a důchodový věk a my se najednou ocitneme sami mezi všemi těmi zlatými cetkami. Sami – bez dobrých přátel, bez rodiny a bez ponětí, kým vlastně jsme.

I tento příběh však může mít šťastný konec.

1. Nutnost duševní práce

Pro zdravý vývoj a celkově dobrý stav mysli, potažmo zdraví, má mnohem větší význam práce duševní a rozličné techniky, které nabízí.

Vždyť co může být důležitější než péče o vlastní nitro?

Vyrovnanost a spokojenost se sebou samým působí vlídně i na okolí.

Takového člověka nepřepadají úzkosti a deprese, nepotýká se s pocity méněcennosti, lépe zvládá stres a netrpí nespavostí, která dokáže pořádně znepříjemnit život.

Že to zní neuvěřitelně, či snad nereálně?

Pro toho, kdo péči o své nitro soustavně zanedbává, bude cesta ke spokojenému životu skutečně poněkud strastiplná. To však neznamená, že nemožná.

Je třeba naučit se zastavení se.

Vytrhněme se alespoň na chvilku z pařátů každodenního shonu.

Vyhledávejme chvíle samoty a klidu.

Ten, kdo o své nitro pečuje, do všeho, co činí, vkládá kousek ze svého rodícího se optimističtějšího já. Což se posléze odrazí i v reakcích okolního světa.

2. Umění správné koncentrace

Vše začíná u koncentrace. Obrácení pozornosti dovnitř.

Nedokážeme-li se soustředit sami na sebe, nedokážeme se soustředit ani na cokoliv jiného. Potom jen žasneme nad tím, jak je možné, že z dlouhé přednášky či porady nám v hlavě neuvízl ani jediný nový poznatek. A to přesto, že jsme celou tu dobu seděli na svém místě jako přikovaní.

Pro eliminaci podobných stavů je dobré dopřát roztěkané mysli každý den dostatečný přísun relaxace a osvěžení. Jedině tak je možno dlouhodobě udržet nejen její efektivitu a výkonnost, ale i zdraví.

Otočte, prosím, na další stránku.

- Reklama -