Krize jako odrazový můstek k budoucímu podnikání: Tereza Havrlandová využila nedostatku a přinesla na český trh superfoods

Tereza Havrlandová
- Reklama -

Raw Food. Fenomén dnešní doby. V posledních letech získává stále více příznivců všech věkových kategorií.

Co je na něm tak úžasného?

Jedná se o veganský stravovací systém. Neobsahuje žádné živočišné složky jako je maso, vejce, mléčné výrobky, tuky. Kromě toho všechny potraviny musí být upraveny pod teplotou nižší než 42° stupňů. V opačném případě se v nich ničí enzymy, tedy živé složky, které již nemohou být pro tělo nijak užitečné.

Vitariáni, tedy ti, kteří konzumují pouze raw potraviny, jsou většinou štíhlí, vitální, plní síly, chuti a energie do života.

Tedy přesně takoví, jací jsou lídři, o nichž píšeme v našem tištěném časopise Business Life.

A jak souvisí raw food s naším časopisem?

Jednoduše.

Tereza Havrlandová, jedna z našich lídrů, je zakladatelkou jedné z nejznámějších a také nejoblíbenějších značek, které vyrábí hotové raw produkty určené k okamžité spotřebě a přímé konzumaci.

Lifefood je dnes známá po celém světě.

Proč?

Protože stravovat se vitariánsky není vůbec jednoduché. To jistě potvrdí každý, kdo s tím má nějakou zkušenost.

Na první pohled se to může zdát více než snadné.

Čerstvé suroviny. Tepelně neupravené. To je přeci hračka, nebo ne?

Jenže opak se stává pravdou. Ze dvou důvodů.

1. Špatná skladba stravy

Ti, kteří si pečlivě nenastudují základy, neumí svůj každodenní jídelníček sestavit tak, aby byl nutričně vyvážený a plnohodnotný. Výsledkem je slabost, malátnost, únava vzniklá nedostatkem pro tělo potřebných živin. Jedinec, který takovou zkušenost má, pak snadno celý raw systém zavrhne s tím, že je pro tělo nedostačující a nebezpečný.

2. Nedostatek pestrosti

Další případ může vypadat třeba tak, že jedinec sice má povědomí o skladbě stravy a množství živin, které by měl denně přijmout, ale chybí mu fantazie ohledně náplně stravy jako takové. Své denní menu proto řeší jednoduše – konzumuje pořád dokola syrové ovoce, ořechy, avokádo. Nemá hlad, má sílu a energii, ale po nějakém čase začne postrádat pestrost. A tak vitariánství zavrhne s tím, že je jednotvárné a nudné.

Taková byla situace u nás před několika lety.

Do takového prostředí přišel Lifefood.

Lifefood, který svým zákazníkům za odpovídající cenu nabízí kvalitní, chutné a plnohodnotné produkty, z nichž bez větších problémů sestaví pestré menu na každý den.

Už chápete, jak moc Lifefood vitariánům zjednodušuje život?

A nejen vitariánům. Produkty české značky Lifefood jsou vhodné pro každého, kdo chce nějakým způsobem vnést do svého jídelníčku kapku zdraví.

Vraťme se ale nyní k našim dvěma případům. Máme zde dva typy jedinců, z nichž se každý potýká s potížemi, které přináší vitariánský systém stravování. Jednomu vitariánství připadá chudé na živiny, druhý u něj postrádá pestrost.

Ve stejné situaci se kdysi nacházela i Tereza Havrlandová.

Přesto vytrvala. Vitariánství se jí stalo koníčkem a také prostředkem, díky němuž se zbavila četných zdravotních potíží. Tehdy by ji ale ani ve snu nenapadlo, že se jednou stane jejím podnikatelským záměrem… Cestě za snem předcházeli dva klíčové momenty.

1. Nehoda jako impuls k návratu domů

A pak přišla krize. Nehoda při kitesurfingu, při níž si Tereza ošklivě poranila rameno. Na australském pobřeží. Daleko od domova. Daleko od přátel, od rodiny…

Vzpomeňme krátce na Lenku Sedlářovou, o níž jsme psali v minulém čísle našeho časopisu Business Life. Vážná nehoda pro ni znamenala vyplacení pojistky, která se stala počátečním vkladem pro cestování a rozjetí byznysu v oblasti surfování. Podobně tomu bylo i u Terezy Havrlandové. Krize se stala odrazovým můstkem k jejímu budoucímu úspěchu…

Tereza byla nucena vrátit se do Česka, kde musela absolvovat dlouhou a nákladnou rehabilitaci. A právě tento okamžik byl dalším klíčovým momentem jejího následného podnikatelského vzrůstu.

2. Nedostatečný sortiment

Tehdy již se stravovala plně vitariánsky a v Austrálii byla spokojená se sortimentem, který zde v tomto směru nabízeli. Po příjezdu do ČR však zjistila, že tady je situace zcela odlišná.

Odlišná tolik, jak jen může být. Zatímco v Austrálii mohli vitariáni vybírat z nepřeberného množství dobrot, český trh zel v tomto směru prázdnotou. A tehdy to Terezu napadlo. Tehdy se rozhodla dovážet do ČR kvalitní přírodní superfoods – potraviny, které jsou výjimečné obsahem živin důležitých pro lidský organismus nebo svým působením na něj.

V roce 2006 tak založila společnost Lifefood.

Navzdory tomu, o jak skvělý se jednalo nápad, nebyly začátky firmy vůbec jednoduché.

Proč?

S jakými překážkami se Tereza v počátku podnikání potýkala?

Jak se s nimi poprala?

Do čeho všeho musela investovat?

Pokračování příběhu o Tereze Havrlandové, zakladatelce české firmy Lifefood a úspěšné podnikatelce, která dnes řídí svůj byznys na dálku přímo z milované Austrálie, najdete v aktuálním čísle našeho časopisu Business Life.

Diskuzní stránka BusinessLeaders je zde.

© Kateřina Lukášová

- Reklama -