Petr Beneš a jeho 7 kroků k úspěchu

Petr Beneš.
- Reklama -

Vývoj aplikace je velmi specifický obor. Obor, do kterého se bez předchozích IT zkušeností naplno pustil Petr Beneš, spolutvůrce šifrované komunikace známé pod názvem PhoneX. Přesto, že v IT oboru byl a stále svým způsobem je naprostým laikem, stál u zrodu prostředku, který nese ohromný podíl na bezpečí a anonymitě psaní a volání, bez něhož si dnešní mezilidskou komunikaci snad ani nedokážeme představit.

Jak se mu to podařilo?

Petrova cesta za úspěchem je dlážděna několika zásadními schopnostmi, které si s trochou píle a úsilí hravě zvládnete osvojit i Vy.

Které kroky tedy formovaly jeho vizi a dovedly jej až na samotný vrchol vytyčeného cíle?

1. Měl silnou motivaci

Byla to především touha po svobodě a času. Nechtěl jsem být zaměstnanec, který má velmi malý rozhled. Vždy mě bavilo dívat se na trendy, sledovat dění na různých trzích a mluvit s lidmi. Motivace mého podnikání jistě plyne i od mého otce jakožto drobného živnostníka. Věděl jsem, že to bude tvrdé, občas velmi tvrdé. Bohužel to k podnikání patří a člověk, si pak o to více váží výsledků a peněz.“

2. Nebál se přiznat si, že sám to nezvládne

Klíčové je vybrat si vhodné a kvalitní společníky, které by mělo motivovat to, že jsou součástí projektu buď formou opce, nebo malého podílu, který se zvětšuje s tím, jak roste valuace společnosti.“

3. Věděl, jak sestavit funkční tým

Vývoj aplikací je specifický, ale otázkou je zda founder či otec myšlenky je „IT zdatný“ nebo spíše „obchodně zdatný“. Obě varianty jsou možné a de facto potvrzují právě tu druhou variantu, že otec myšlenky není IT zdatný a sám aplikaci nestvoří a vývoji moc nepomůže. Naopak tento člověk musí dobře fungovat v obchodě či marketingu.“

IT zázemí přináší founderovi výhodu, že prvotní investice z jeho strany je především o dostatku času na vývoj. Problém nastává až v momentě, kdy potřebuje parťáka do obchodu, který umí tyto výsledky prodat a zviditelnit. Proto by měl správný tým obsahovat minimálně tyto 2 klíčové lidi – takto se na to bude dívat i případný investor. Ať chceme či ne, tak většinou platí pravidlo, že člověk s IT zázemím není zdatný obchodník a naopak, je to i logické.“

4. Uměl vnímat trh

Začátek podnikání byl pro mne především o vnímání trhu. Tedy toho, co trh hledá a co tady třeba nebylo. Moje počátky zahrnovaly především notebooky, a luxusnější elektroniku, která v ČR byla velmi drahá. Bohatá klientela byla ochotná platit, a když člověk viděl za hranice a nebál se riskovat skrz dovoz zboží, tak to bylo poměrně jednoduché.“

5. Věděl, že risk je zisk

Nejobtížnější bylo podstoupit ochotu riskovat a po prvních prodělaných penězích vzít znovu kuráž a jít do toho i ve větším risku. Podnikatel je de facto hráč, který musí umět dobře vyhodnotit riziko vůči výnosu, to je základní parametr.“

6. Řídil se heslem, že člověk v podstatě nikdy nezačíná úplně od nuly

Člověk úplně od nuly začínat nesmí, minimálně musí mít energii a nápad – tudíž to nikdy není nula. V dnešní době je na trhu mnoho nadšenců, co chtějí pracovat pro start-upy a to i s ohledem na budoucí zisk nebo podíl na projektu – což u mě dříve nebylo. Celkově i sexy doba start-upů je dnes takto postavená – místo velké výplaty dnes můžete dostat akcie či podíly na firmě. Stejně tak je i dostupnost zahraničních trhů přes internetovou reklamu a sociální sítě jednodušší. V době mých začátků to byl pouze telefon a ten do zahraničí byl nesmírně drahý, mobilní internet nebyl a Skype se používal velmi málo, proto vše bylo o kombinaci e-mail + telefon.“

7. Podnikání nevnímá jako práci, ale jako životní styl

V každém podnikání vždy musí být odhodlání vystoupit z řady a přijmout riziko toho, že člověk bude makat, protože to není práce jen na 8 hodin denně. Podnikatel většinou o svém projektu přemýšlí i na dovolené, nebo když sedí v sauně a měl by relaxovat. Paradoxně právě během takového relaxování Vás napadají ty nejlepší věci.“

Zajímá Vás, jak přesně funguje aplikace PhoneX, o jejíž zrod se zasloužil právě Petr Beneš?

Je skutečně tak anonymní a bezpečná?

A čím se vlastně liší od jiných aplikací a messengerů jako je třeba Whats Up nebo Viber?

Odpovědi na tyto a mnohé další otázky naleznete v chystaném čísle tištěného magazínu Business Life, jehož prostřednictvím Vás každé 2 měsíce seznamujeme s inspirativními příběhy přímo od našich lídrů.

O tom, že Petr Beneš mezi ně rozhodně patří, vypovídá nejen tento článek, ale i podrobně zpracovaný rozhovor, kde vysvětluje samu podstatu svého projektu PhoneX. Rozhovor, který najdete jen v chystaném čísle tištěného časopisu Business Life.

Diskuzní stránka BusinessLeaders je zde.

© Kateřina Lukášová

- Reklama -