7 mýtů, které se pojí se startem v online podnikání

- Reklama -

Máte nápad. Máte odvahu a chuť jej realizovat. Máte i prostředky, které by Vám v tom mohly pomoci. Jste obklopeni schopnými lidmi, kteří jsou ochotni do toho jít s Vámi a v případě potřeby Vás podržet.

Co Vám brání realizovat svůj sen?

Online podnikání. Tak snadné a tak složité. Tak přístupné a zároveň tak vzdálené. Tak lákavé a současně tak děsivé.

Co na tom online byznysu je, že o něm všichni neustále přemýšlí, ale bojí se jej realizovat?

Stojí za tím 7 pošetilých mýtů, které zcela neopodstatněně vytváří mylnou představu o jeho fungování.

Tyto mýty jsme se rozhodli odhalit a zmírnit tak jejich možný vliv na ty, kteří se chtějí prezentovat v oblasti blízké svému zaměření.

Mýtus 1: Svůj online byznys můžete rozjet s minimálními náklady, nebo zcela bez nich

Všichni jistě známe reklamy, které lákají na platformy poskytující bezplatné služby tvůrcům internetových obchodů. Na takové reklamy se nedívejte. Nebo dívejte, ale neposlouchejte je. Nebo poslouchejte, ale rozhodně jim nevěřte.

Proč? Protože by to mohlo mít na Vaši slibně vypadající kariéru nepříznivě drtivý dopad už od samého počátku.

Ačkoliv ideální řešení poskytované skutečnými profesionály v oboru skutečně bývají poněkud nákladná, je třeba si uvědomit, že Vaše webové stránky budou představovat primární způsob vydělávání toužených financí.

Máte-li do budoucna v plánu uspět a rozšiřovat se, vstupní investice bude nutná.

Tip: Jistě máte nějakého šikovného kamaráda či známého, který se zabývá tvorbou webových stránek. Oslovte jej a navažte spolupráci. Nejen, že ušetříte, ale máte i jistotu, že na základě toho, jak Vás dotyčný zná, bude schopen vyhovět Vašim požadavkům na 100 %.

Mýtus 2: Na spuštění online podnikání potřebujete velký vstupní kapitál

Říká se, že každá mince má svůj rub i líc, i to, že se jedná o dvě strany téže mince. V tomto případě platí obojí. Jedna strana mince, řekněme rub, praví, že online byznys lze spustit zcela zdarma, ta druhá, tedy líc, tvrdí praví opak.

Jak z toho ven?

V duchu úsloví, které tvrdí, že nejlepší je zlatá střední cesta, bude pravda ležet někde mezi. Tedy zhruba v prostředku – někde tam, kde se střetává rub s lícem, někde tam, kde dochází ke spojení dvou stran jedné mince.

Bylo by pošetilé předpokládat, že vlastní projekt dokážete rozjet i bez minimální vstupní investice. A bylo by hloupé bát se to zkusit, protože se domníváte, že pro začátek něčeho takového jako je vlastní start-up potřebujete vysoký finanční obnos, který nemáte šanci sehnat.

Jak bylo řečeno výše – jistá vstupní investice rozhodně nutná bude. Nemusí se ale pohybovat v závratně vysokých částkách.

Potencionální podnikatel se pozná právě podle toho, že dokáže ušetřit tam, kde jiní bankrotují. Otestujte své schopnosti v praxi.

Mýtus 3: Vlastníci online podniku tráví v práci méně času za více peněz

Tato absolutně mylná představa se netýká pouze tohoto druhu podnikání, ale podnikání obecně. Mnoho lidí se rozhodně podnikat s představou, že se stanou pány svého času, nebudou otroky pevné osmihodinové pracovní doby a budou si užívat množství peněz, které bude jejich nápad generovat.

Pokud ale chceme, aby naše nápady generovaly peníze, musíme o ně neustále pečovat a rozvíjet jejich potenciál. Obzvláště v dnešní zrychlené době je třeba neustále přemýšlet dopředu, protože to, co je dnes moderní, bude s největší pravděpodobností již zítra zastaralé.

Podnikání dnes představuje běžící pás, na němž se nemůžete zastavit, aniž byste upadli. A tak je k němu třeba přistupovat. O úspěch a finanční nezávislost se musíme nejen zasloužit, ale musíme si je i udržet, protože stabilita rozhodně není samozřejmá.

Představte si květinu. Musíme ji zalévat, aby vyrostla a rozkvetla. A když se tak stane, naše práce nekončí. Musíme se o ni nadále starat, aby zůstala v dosaženém stavu. I přesto se někdy stane, že uvadne. Na nás je, abychom přišli na to, proč se tak stalo. Zda jsme ji zalévali hodně, nebo málo, zda jsme ji vystavovali slunku hodně, nebo nedostatečně… Někdy se nevzpamatuje, ale jindy rozkvete znovu.

S podnikáním je to stejné. V drtivé většině případů to není o tom, že dosažením pomyslného vrcholu to končí. Někdy je mnohem těžší se na tom vrcholu udržet, než na něj vyšplhat. Protože nahoře je někdy zima, jindy tam moc fouká a my se bojíme, že spadneme…

Otočte, prosím, na další stránku.

- Reklama -