Tereza Salte a 4 rady, jak se stát úspěšným blogerem

Tereza Salte
- Reklama -

Tereza Salte jedna z nejúspěšnějších blogerek, jejíž blog již dvakrát získal ocenění nejoblíbenějšího lifestylového blogu u nás, si během let praxe vytvořila velkou komunitu věrných čtenářů.

Jaký je její recept na úspěch?

Co podle ní nesmí chybět žádnému správnému blogerovi?

Je možné se blogováním uživit?

Podle Terezy jednoznačně ano. Ona sama je toho důkazem. Vždy tíhla ke kreativní činnosti.

Proč si nakonec vybrala zrovna psaní?

Snad proto, že dává jedinci odvahu žít tak, jak chce on, a ne tak, jak si ostatní myslí, že by žít měl. Navíc Tereza odjakživa ráda psala a komunikovala s lidmi. Láska ke tvůrčí činnosti nakonec vyústila až v založení Elite Bloggers, kde si Tereza dle vlastních slov ušila snovou pozici přímo sobě na míru.

Tomuto v mnohých ohledech ideálnímu stavu však předcházela dlouhá cesta plná překážek, jejichž překonání teprve Terezu dostalo tam, kde vždy chtěla být. Ty překážky nepřekonala ničím jiným než pevnou vůlí a tvrdou prací.

Říká se, že trpělivost růže přináší. Po vyslechnutí Terezina příběhu bych si známé přísloví dovolila doplnit o vytrvalost a….

Co dalšího Tereze přineslo růže při její cestě za blogerskou kariérou?

1. Láska a vášeň k tomu, čemu se věnovala

Tereza psala. Prostě psala blog, protože ji to bavilo a naplňovalo. Neměla žádný plán – jen psaní. Jak tvrdí, tak v době, kdy začínala, o jiných blogerech neměla ani ponětí a nikdy by ji nenapadlo, že její blog začne zajímat tolik lidí.

Nepsala pro zisk, pro nějaký účel.

Psala, protože psaní miluje. Věnovala se tomu, co dělala ráda. Je jedině přirozené, že v tom, co nás baví, chceme být nejlepší.

A Tereza se postupně jednou z těch nejlepších skutečně stala.

2. Upřímná autenticita

Tereza od samého počátku blogovala po svém a dávala do toho velký kus sebe. Svůj úspěch částečně přikládá tomu, že dala čtenářům pocítit svou autenticitu a upřímnost. Protože blogování není jen o sdílení šťastných a perfektních chvil. I v životě toho nejspokojenějšího člověka se někdy objeví marnost a splín. I o to by se měl bloger se čtenáři podělit, chce-li si získat jejich přízeň a důvěru.

Soudě podle emailů od čtenářů je blog něčím nabíjí, motivuje a dodává jim sílu plnit si sny. Dokud tomu tak bude, má pro mě smysl blogovat dál,“ dodává Tereza.

3. Kvalitní obsah

Myslím si, že pokud se chcete stát profesionálním blogerem, pořád musíte do blogování dávat kus sebe a dělat to proto, že Vám to přináší radost, a ne proto, že za to dostanete zaplaceno,“ radí Tereza.

Pokud však usilujete o profi blogování, je nutné být vidět. V tomto ohledu mohou dle Terezy dobře posloužit sociální sítě, které dnes každým dnem získávají na popularitě. Zde byste se měli vyhnout cílenému zaměřování se na marketing a budování jména. Správný bloger by se podle Terezy měl soustředit na budování kvalitního obsahu. Takového, který čtenáře může v něčem obohatit.

Pokud umíte lidi něčím opravdu zaujmout, velmi rychle se to ve virtuálním světě rozkřikne,“ doplňuje Tereza.

4. Kreativita

Příjmy blogerů mohou plynout z placených článků, reklamních postů na sociálních sítích, z účastí na nejrůznějších eventech. Blogeři často organizují workshopy o blogování nebo o focení, přednášejí na marketingových eventech, nebo pracují jako copywriteři.

Možností uplatnění je dle Tereziných slov dnes opravdu hodně.

Některé firmy rovněž najímají blogery pro to, aby jim spravovali sociální sítě, nebo jim pomáhali vytvářet obsah: „Blogeři jsou většinou velmi kreativní lidé s netradičními nápady a firmy v nich tedy vidí lákadlo pro potenciální zákazníky,“ vysvětluje Tereza.

Jaké je to živit se blogováním?

Je to práce pro každého?

Jaké k tomu musíte mít předpoklady?

A proč by se bloger měl chtít stát součástí Elite Bloggers, firmy, kterou Tereza Salte založila s manželem?

Odpovědi na tyto a další otázky naleznete v aktuálním čísle tištěného magazínu Business Life, který obsahuje rozhovor s Terezou Salte.

Diskuzní stránka BusinessLeaders je zde.

© Kateřina Lukášová

- Reklama -