Jan Valuštík: Freelancer, který triumfuje na poli digitálního marketingu

Jan Valuštík
- Reklama -

S fenoménem zvaným freelancing jsme Vás poměrně detailně seznámili v několika našich předchozích článcích (Kouzlo freelancingu aneb Hodíte se na práci na volné noze?; 7 kroků, které z Vás udělají špičkového freelancera; Jste freelancer a už Vás nebaví sedět doma?). Dnes bychom Vám proto rádi představili skutečného člověka z masa a kostí, který skrze freelancing rozjel kariéru, jež jej v poměrně raném věku raketově vystřelila do výšin podnikatelského světa.

Product guy

Jan Valuštík je specialista na poli digitálních technologií – zaměřuje se na vytváření a spravování digitálních produktů. Sám o sobě s oblibou hovoří jako o jakémsi product guyovi, tedy chlapci, který se pohybuje v prostředí webových stránek, aplikací, služeb a marketingu. V jeho profesi tedy dochází k propojení designu, UX, technologie a byznysu.

Odkud to všechno?

Lásku k programování v Janovi vypěstoval učitel informatiky, s nímž měl to štěstí se setkat již na základní škole. Další zapálený informatik, který jej naučil základům, byl jeho strýc. Na střední škole již vzal Jan osud do vlastních rukou a jako freelance webdesigner začal své služby prodávat klientům.

Komu se nelení, tomu se zelení

Včasné zahájení formování směru budoucího podnikatelského zaměření se Janovi evidentně vyplatilo. O tom svědčí skutečnost, že i přes svůj poměrně raný věk toho již stihl opravdu hodně. Za vše hovoří nejen vítězství v četných podnikatelských a marketingových soutěžích, ale i skutečnost, že se stal původcem myšlenky aplikace Futurello a spoluzakladatelem vyhlášené marketingové agentury Digital Brain Company.

Jaké rady dává Honza všem, kteří chtějí, aby se jim hodně rychle začalo dařit?

1. Sbírejte zkušenosti

Rozhodl jsem se nabrat znalosti a zkušenosti z marketingu, takže jsem vystudoval famózní FMK ve Zlíně. Troufám si říci, že se jedná o nejlepší školu na marketing u nás.

2. Nebojte se tvrdé dřiny

Ať už střední nebo vysoká, vždycky jsem aktivně pracoval – měl internship, part-time job (Aukro) nebo freelancoval. Jediná cesta, jak se opravdu něco naučit, je to dělat v praxi. Co mi ale FMK dalo nejvíc, jsou kontakty, a také jsem tam potkal své budoucí business partnery a kamarády.

3. Najděte svou motivaci a za žádnou cenu jí nepouštějte

Já jsem ze svých zkušeností viděl, že se věci dají dělat jinak a lépe, to je pro mě vždycky největší motivace. Čím jsem starší, tím víc chápu, že je důležité najít problém, který opravdu chcete vyřešit. To vás pak žene vpřed. Hledat problémy a řešení, ne zakládat firmy.

4. Jste také freelancer? Pak zajděte do co-working centra

Spolu s přáteli se Jan postupně stal častým návštěvníkem místního co-workingového centra. Tady nejen, že se seznámil se zajímavými lidmi, ale načerpal i inspiraci nutnou pro neustálé povzbuzování kreativity:

Inkubátor nám pomohl hodně – přinesl nové kontakty, ušetřili jsme za nájem, byli tam zajímaví mentoři a přednášky. Určitě to doporučuji. Nejdůležitější je obklopovat se lidmi, kteří sdílí podobný mindset a v co-workingových centrech je hodně zajímavých a inspirativních lidí.

5. Rada na závěr: Buďte sví a stůjte si za tím

Důvod je prostý: když děláte věci lépe a jinak, skvělí lidé s vámi chtějí pracovat. Jeden z důvodů, proč podnikat, je to, že si můžete vybrat, s kým budete trávit svůj čas. Nejlepší lidi si k sobě vždycky najdou cestu a o to nám šlo – vyslat signál, že tu jsme a děláme to jinak.

Jan Valuštík – mladík, který se během několika málo let vyšvihl tam, kam se mnozí toužíme dostat celý život. Přečtěte si jeho praktické rady, jak se zasloužit o úspěch v pracovní sféře, a umožněte si luxus pozitivního myšlení. S tím jde totiž vždy a všechno lépe. Přesně tak, jak to jde Janovi.

Diskuzní stránka BusinessLeaders je zde.

© Kateřina Lukášová

- Reklama -