Mário Roženský: Jak na affiliate marketing?

Mário Roženský
- Reklama -

Kromě toho, že se angažuje v řadě dalších úspěšných projektů, je u nás Mário Roženský spojován především s affiliate marketingem, který v posledních letech stále získává na oblibě. Mário je dokonce mnohými považován za průkopníka affiliate marketingu u nás. Tento fakt zřejmě souvisí se skutečností, že Mário před časem vydal knihu, v níž osvětluje taje a záhady affiliate marketingu a radí, jak na něj vyzrát.

A proč svou literární tvorbu zaměřil zrovna tímto směrem?

Dle jeho slov jej affiliate marketing zaujal především vysokým potenciálem úspěchu. Ten zde funguje na poměrně jednoduché bázi. A může tedy vzniknout poměrně snadno – je-li správně uchopen: „Partner si vydělá tehdy, když doporučí správnému zákazníkovi produkt, který chce a zákazník si jej zakoupí. Za to dostane odměnu od obchodníka v podobě provize,“ vysvětluje Mário.

Jak snadné. Že?

Dalším významným kladem affiliate marketingu je skutečnost, že na něj může vsadit téměř každý. Slůvko téměř je podmíněno působností ve světě prodeje a obchodování. Tedy tomu, kdo má již svůj byznys rozjetý a prodává, může affiliate marketing velmi pomoci. Partneři, které skrze něj daný jedinec získá, mají totiž zásadní vliv na navýšení obratu.

Přesto i slibně vypadající projekt může mít své slabiny, když se něco pokazí. Největší chyby, které mohou Vaše affiliate snažení poslat k šípku, vypadají takto:

  • Neinformování partnerů

  • Malá komunikace s partnery

  • Nevyplácení provizí včas – partnery brzy omrzí investovat čas do něčeho, za co nedostávají zaplaceno

Pokud chcete, aby pro Vás partneři něco dělali, musíte jim poskytnout maximální množství informací a součinnost. Oni neví, co se u Vás prodává nejvíce. To jim musíte říci Vy. Pokud budou prodávat něco, o co zákazníci nemají zájem, nic neprodají a tedy ani nevydělají a dále propagovat nebudou,“ radí Mário.

Chcete začít s affiliate marketingem?

Mário radí, jak to provést postupně, krok za krokem.

  1. Pokud někdo s affiliate začíná a nemá žádné předchozí zkušenosti, měl by pamatovat na to, že klíčem k úspěchu budou jeho propagační partneři. Ideální je, pokud již na začátku několik takových má.“

  2. Pokud dotyčný partnery teprve hledá, měl by je hledat podle toho, jaké má jeho produkt typické zákazníky. Pokud například prodávám dámské oblečení, bude ideálním partnerem někdo, kdo se stejným publikem komunikuje – dámské magazíny, fóra, módní blogeři a blogerky.“

  3. Vaši partneři budou potřebovat propagační materiály – připravte jim bannery, odkazy, případně xml feed.“

  4. Spočítejte si dobře, kolik můžete nabídnout za odměnu a pokud si to můžete dovolit, namotivujte partnery nějakým bonusem za větší výkony.“

  5. Počítejte s tím, že bude dobré oslovovat stále další partnery, aby se Vám program dobře rozvíjel, a také odpovídat na dotazy a motivovat stávající partnery.“

Zajímá Vás, jak se Mário dostal až k affiliate marketingu?

Nebo čemu dalšímu se věnuje ve své praxi?

Jaký je životní příběh muže, který se zasloužil o úspěch, o němž řada z nás ZATÍM jen sní?

Odpovědi na tyto a mnohé další otázky naleznete v novém čísle tištěného magazínu Business Life, které obsahuje detailní rozhovor s Máriem Roženským, autorem knihy Jak prodat více díky affiliate magketingu.

Diskuzní stránka BusinessLeaders je zde.

© Kateřina Lukášová

- Reklama -