Salón Funny Sassy: Místo, kde se děti nebojí kadeřníka, je vtipné a šik

Monika Hertlová
- Reklama -

Máte malé děti? A chodíte s nimi rádi ke kadeřníkovi? S některými dětmi to totiž může znamenat podobný očistec jako kontrola u zubaře. Existuje však místo, kde se žádné děti nebojí kadeřnických nůžek a kam dokonce chodí rády, protože tam na ně čekají hračky, sladkosti, pohádky a hodné „tety“. Je to dětský salón krásy Funny Sassy, který před dvěma lety otevřela Monika Hertlová.

Když se Monice Hertlové narodila dcera, měla za sebou dvacet let úspěšného kariérního růstu v bankovnictví. Mateřství dlouho odkládala, protože ji práce bavila. Stále přicházely nové pracovní výzvy a kariérní růst, proto se jí nechtělo ze zaměstnání odcházet.

Monice začal po pár měsících na mateřské dovolené chybět kontakt s lidmi, na který byla dlouhá léta díky práci v bankovní sféře zvyklá. Scházely jí i výzvy pracovního charakteru. Proto se rozhodla ještě během mateřské vrátit do práce na částečný úvazek. Díky tomu se mohla velkou část dne věnovat dceři, ale zároveň strávit pár hodin mezi lidmi a řešit pracovní problémy, což jí skvěle vyhovovalo.

Jenže se postupně objevila dvě velká ALE.

  1. Věděla, že po skončení mateřské se nechce vrátit do práce na plný úvazek. „Chtěla jsem se více věnovat dceři. Nechtěla jsem být ta uřícená matka, která se vrací z práce v šest večer,“ zdůvodňuje.

  2. Do budoucna by nešlo efektivně skloubit zaměstnání a rodinný život. Práci, kterou před mateřskou zastávala, by totiž nešlo dělat na půl úvazku.

Proto se Monika Hertlová rozhodla najít jinou cestu pracovního uplatnění. Tu viděla v podnikání.

Existuje celá řada lidí, kteří překypují nápady. Mají v hlavě třeba deset konceptů, v čem by chtěli podnikat, a často přibývají další a další – jen jim chybí takzvaně tah na branku.

Monika je opačný případ – měla „tah na branku“, věděla, že do podnikání půjde. Jen netušila, v jakém to bude oboru. Věděla jen to, že by se to mělo v ideálním případě týkat dětí – přišlo jí to vhodné, vzhledem k tomu, že sama měla doma malé dítě.

Hledání díry na trhu

A tak se pustila do průzkumu. Neměla zájem o obory, které jsou přeplněné konkurencí, naopak se snažila najít díru na trhu: „Hledala jsem typ podnikání, který v České republice zatím neexistuje a zamlouvala se mi orientace na děti.“ Kritéria tedy byla poměrně jasná. Projížděla internet, hledala mezi start-upy i franšízami. Nic ji ale nezaujalo natolik, aby měla chuť se do toho pustit.

Pak si vzpomněla na dobu, kdy navštívila New York. Tam ji zaujal salón zaměřený ryze na děti. „To jsem ještě neměla svoje dítě, ale prostě jsem takovým konceptem byla nadšená.“

A tento nápad ji nadchl znovu. Než se ale jakkoli rozhodla, věnovala se důkladnému průzkumu. Zjistila, že v České republice nic takového dosud neexistuje. To ji překvapilo – vždyť kadeřnictví jsou na každém rohu, tak proč nejsou žádná, která by se specializovala vyloženě na děti?

Záhy zjistila, že děti jsou pro mnohé kadeřníky noční můrou – chvíli neposedí, bojí se stříhání… zkrátka to profesionálové považují za nevděčnou práci, kterou často odmítají.

Otočte, prosím, na další stránku.

- Reklama -