Velký/malý podnikatel

- Reklama -

Někdy se zdá, že svět je plný velkých podnikatelů, nadnárodních společností, a menší podniky jsou v jejich stínu. Je to však trochu jinak. Věděli jste, že 99,84 % všech podnikatelských subjektů v Česku jsou buďto drobní, malí nebo střední podnikatelé?

Sektor malého a středního podnikání je hybná síla našeho státu, ale i evropské ekonomiky, zaměstnanosti, sociálního klimatu a technologické vyspělosti. Vývoj oblasti malého a středního podnikání má totiž značný dopad na ekonomický a současně i sociální rozvoj státu.

Zaměřujeme se na příběhy „běžných hrdinů“. Lidí, kteří svou pílí a odhodláním budují své sny a mohou být inspirací pro každého z nás. Věříme, že každý z nás se může stát úspěšným podnikatelem. Kdo je to ale úspěšný podnikatel? Definice může být různá, podle úhlu pohledu. Pro někoho to budou miliardáři a pro jiné to může být jen člověk, který si splnil sen a otevřel malou živnost.

Úspěch je slovo, za které se schová celý svět. Nepojmenovává jednu konkrétní věc ani jeden pocit. Pro každého se totiž za tímto zástupným znakem (slovem) skrývá něco odlišného. A proto rezonuje v uších a nutí nás si představit právě ten „náš úspěch.“

Když se vás někdo zeptá: „Co je to úspěch?“, jak odpovíte?

Využijme Oxfordský výkladový slovník. Tam je úspěch definován jako dosažení naplánovaného cíle. To zní celkem jednoduše a výstižně.

Přesto ne každému je taková definice po chuti. Například Ivo Toman, známý podnikatel, motivátor a autor několika bestsellerů, se domnívá, že úspěch nemusí být vůbec plánovaný. Tady je jeho vysvětlení proč: „Například jedna z mých nejúspěšnějších knížek, Debordelizace hlavy, vznikla z odpadového materiálu, který se mi nehodil do předchozích knih. Moje definice úspěchu je proto jiná – zařídit si život podle svých představ.“

Na základě takové definice můžeme za úspěšného podnikatele označit v podstatě každého, kdo podniká v oboru a regionu podle svých představ. Ne každý podnikatel stojí o velkou společnost s mnoha zaměstnanci a globálním působením.

Na co si dát pozor? Otočte, prosím, na další stránku.

- Reklama -