5 cest k novým zákazníkům přes sociální média

- Reklama -

Proč v dnešní době nemá cenu začít podnikat, pokud nemáte v plánu své potenciální zákazníky oslovovat prostřednictvím sociálních médií? Jelikož žijeme v jednadvacátém století, kdy nás moderní technologie ovládají na každém kroku a lidé tráví mnohem více času s mobilními telefony a počítači než bez nich.

Ve zkratce se teď podíváme na pět on-line marketingových nástrojů, které vám mohou zajistit relativně vysoký počet zákazníků. Šířeji se však sociálním médiím a aplikacím pro podnikatele budeme věnovat v únorovém vydání magazínu Business Leaders.

Webové stránky a PR managery střídají sociální média

Firmy i v dnešní době stále používají pro komunikaci se svými zákazníky zastaralé metody, jako je direct mailing neboli přímá komunikace s potenciálními a stávajícími zákazníky v podobě dopisů, pohlednic, letáků apod. Ta už ale nemá valnou účinnost. Ani webové stránky a PR manažeři dávno neplní takovou službu jako v dřívějších letech. Zastoupila je sociální média jako Facebook, Instagram, Snapchat nebo YouTube.

Cílem vaší, ať už začínající, nebo plně fungující firmy by měl být efektivní marketing za co nejméně peněz. Jaké on-line komunikační nástroje jsou pro vaše podnikání z hlediska hledání potenciálních zákazníků nejdůležitější?

1. Facebook

Zatímco před deseti lety byla tato sociální síť hlavně platformou pro setkávání mladých lidí, komunikaci mezi nimi a sdílení fotografií, dnes je jedním z hlavních komunikačních a marketingových kanálů. Účet si na Facebooku zřídíte během pár minut a na základě vhodně zvolených nástrojů, jako jsou věk, pohlaví, kraj nebo povolání, můžete svou kampaň na produkt, službu či webové stránky zacílit jen na ty, u nichž to má skutečně smysl.

2. Facebook Messenger

Chatovací aplikace Facebooku už neslouží jen pro konverzaci mezi přáteli, ale také jako prostředek ke komunikaci s fanoušky. Messenger pro stránky neboli business pages umožňuje okamžité propojení mezi vámi a budoucím nebo stávajícím zákazníkem. Můžete rychle odpovídat na dotazy a poskytnout jim plný zákaznický servis bez toho, aniž by vám musel zákazník volat, psát e-maily nebo si zboží či službu složitě objednávat přes webové stránky. Navíc dokáže uchovat celou konverzaci z předcházejících týdnů, měsíců i let. Důležité ovšem je, abyste reagovali rychle, nejpozději do druhého dne.

3. Instagram

Tato aplikace je skutečným fenoménem. Oslovujete přes ni své fanoušky pomocí fotografií, krátkých videí nebo soutěží. Instagram je ale především o krásných a inspirativních fotografiích. Chcete získat další sledovatele? Bez takzvaného hashtagu to nepůjde. Vhodně zvolené klíčové slovo vám totiž v pár minutách dokáže přitáhnout neuvěřitelné množství potenciálních zákazníků. Pokud nemáte odvahu na to propagovat svůj produkt nebo službu sami, můžete si najmout influencery neboli instagramery. Ti za menší finanční částku nebo výměnou za váš produkt nebo službu budou vaši firmu propagovat na svých sdílených fotkách a videích. Dobří influenceři mají tisíc a více sledovatelů a můžete si být jisti, že se ke každému z nich sami dostanete.

4. YouTube

Jestliže jste malá firma, o které zatím nikdo příliš neví, těžko vám pomůže, když natočíte video a umístíte ho na YouTube. Fanoušků získáte pár, a ještě velmi obtížně. Zkuste ale do své marketingové kampaně zapojit youtubery. Ti formou product placementu zařadí vaše výrobky, logo nebo cokoliv jiného si řeknete do svých videí a budou vám tak dělat reklamu. Nejlepší čeští youtubeři jako Teri Blitzen nebo Jiří Král mají statisíce fanoušků, druhý jmenovaný dokonce přes půl milionu.

5. Snapchat

Patří mezi nejrychleji rostoucí sociální sítě u nás. Má však význam jen pro ty firmy, které chtějí cílit na věkovou skupinu 14 až 34 let. Jeho hlavním principem je sdílet fotografie, texty nebo videa, která během deseti vteřin zmizí. Musíte mít ale dostatek nápaditosti, abyste dokázali zaujmout a své sledovatele si udrželi. Nejvíce se snapchat hodí k nápaditému vyprávění příběhu, sdílení fotografií a videí například ze zákulisí různých akcí, chystaných produktů nebo služeb.

Která další média můžete jako podnikatel využívat?

Jak zjistíte, o jaké příspěvky je na vašich sociálních sítích zájem, a které nezaujmou?

Proč je důležité být on-line a po čem dnešní zákazník touží?

To a mnohem více se dozvíte v magazínu Business Leaders, který vychází 26. února. Objednat si ho můžete pouze zde.

© Michaela Dočkalová

- Reklama -