7 rad Walta Disneyho, jak být v podnikání úspěšný

- Reklama -

Už vás nebaví obracet každou korunu? Chcete vydělávat tolik peněz, abyste se nemuseli každý den bát o zaměstnání nebo o svou firmu? Stát se úspěšným podnikatelem může každý. Jenže jak na to?

Walt Disney je bezpochyby jedním z nejúspěšnějších byznysmenů všech dob. Založil totiž společnost Walt Disney Productions, která dnes pod názvem The Walt Disney Company disponuje prostředky pohybujícími se v hodnotě okolo 45,5 miliardy dolarů. I on na začátku své dlouhé podnikatelské kariéry několikrát pohořel. Přišel o majetek, své nejlepší zaměstnance i o oblíbenou kreslenou postavičku Králíka Oswalda. Ale šel pořád dál za svým snem.

Dělá Vám to problém? Máte nápady, ale bojíte se za nimi jít a vyzkoušet je? V magazínu BUSINESS LEADERS se odstraňování těchto vnitřních brzd budeme věnovat. První číslo zasíláme už 26. února!

1. Musíte umět být obchodník

„Mým celoživotním problémem jsou peníze. Abych si splnil všechny své sny, potřebuji skutečně hodně peněz.“

Když Walt Disney natáčel Sněhurku, v polovině filmu mu došly peníze. Co teď? Všichni, přátelé i rodina byli proti tomu, aby film dokončil. Jenže Disney se vzdát nechtěl. Navíc měl obrovský talent na přesvědčování druhých. A tak obešel snad všechny americké producenty, aby mu na dokončení filmu přispěli. A po dlouhé a trnité cestě se mu to podařilo. Vytrval.

Jak pracovat na své vytrvalosti? Jak poznat, která cesta je definitivně slepá a ve které stojí za to pokračovat? Těšte se na tipy úspěšných v BUSINESS LEADERS.

2. Vedení znamená správné propojení inspirace, inovace a zaměření

„Můžete si vymyslet, navrhnout a postavit nejúžasnější místo na světě, ale bez lidí se váš sen nikdy nestane realitou.“

Kromě obrovského talentu umět přesvědčovat měl také nadání své zaměstnance inspirovat k novým a stále lepším výtvorům. Sám přiznal, že vždycky byl velmi špatným animátorem. Ale věděl to a dokázal si sehnat zaměstnance, kteří byli mnohem lepší než on. Proto si jich také vážil. Vždy věděl, za čím míří, co chce dokázat, a k nadšení dokázal strhnout i všechny okolo.

3. Zlepšujte se

„Vždycky, když se něco daří, stejně pořád přemýšlím, co by mohlo být špatně a jak by se to dalo udělat lépe.“

Nikdy neusnul na vavřínech. Díky Sněhurce vydělal spousty peněz, ale to mu nestačilo. Přišly další animované filmy jako Popelka nebo Alenka v říši divů. Když svými filmy způsobil doslova revoluci, chtěl jít ještě dál a vytvořit místo, kde by se nebavily jen děti, ale i jejich rodiče. A tak nechal postavit Disneyland. Sám ho pak vždy jednou za čas obcházel a kontroloval, zda všechno funguje, jak má, a návštěvníky často žádal o jejich názor. Pro Disneyho zkrátka nebylo nikdy nic dobré. Chtěl pořád víc.

4. Kdo neriskuje, nic nemá

Nepřestáváme se posouvat dopředu, otevírat nové dveře a zkoušet nové věci, protože jsme zvědaví a zvědavost nás přivádí k novým cestám.

Během své kariéry Walt Disney několikrát neskutečně riskoval. Jeho společnost se ocitla na pokraji krachu, a tak svůj osobní majetek zastavoval, a dokonce ho začal i rozprodávat. Disneyland byl jeho největším riskem v životě. Kdyby projekt neuspěl, musel by vyhlásit bankrot. Přesto se nevzdal, protože věřil, že bude fungovat. Nikdy ze své cesty neuhnul ani o jediný milimetr.

5. Nebojte se selhání

„Všechna neštěstí, která jsem v životě zažil, všechny problémy a překážky, které jsem musel překonat  to vše mne vždy jen posílilo… Možná si to v tom okamžiku neuvědomujete, ale dostat ránu do zubů je to nejlepší, co pro vás svět může udělat.“

Věděl, o čem mluví. Problémy ani překážky se nevyhnuly ani jemu. Jenže když něco ztratil, zároveň něco nového a lepšího získal. Stejně jako když ztratil práva na Králíka Oswalda. Kdyby se tak nestalo, světlo světa by nikdy nespatřila postava Mickey Mouse. Jak se říká, všechno zlé je pro něco dobré.

Jak se naučit ustát své ego? Nádherné tipy ukážeme v BUSINESS LEADERS.

6. Věřte sami v sebe

„Pokud něčemu věříte, věřte tomu úplně. Bezvýhradně a bez jakýchkoliv pochyb.“

Pořád slýchával, že něco nejde, že se to tak nedělá, že neuspěje. Například všichni zpočátku odsuzovali Mickey Mouse kvůli tomu, že je to myš. A ženy přece mají strach z myší. Ani z Disneylandu nikdo nebyl nadšený, protože nevěřili, že by mohl být úspěšný. Jenže Disney věřil v sám sebe a v to, co dělá. A nikdo ho nemohl přesvědčit o tom, že je to špatně.

7. Buďte odolní vůči neúspěchu

„Rozdíl mezi vítězstvím a prohrou spočívá v tom, že se nesmíte vzdát.“

Trvalo mu šestnáct let, než získal práva na natočení Mary Poppins, protože nebyl znám její autor. Když sháněl finanční prostředky na Disneyland, údajně ho třistadvakrát odmítli! Naučil se otřepat a prostě nevzdat se. Ostatně, jak chcete porazit člověka, který se nevzdá? – přemýšlejte o tom!

Magazín BUSINESS LEADERS je možné získat pouze zde. Obsáhlé návody úspěšných Čechů i chytré finty cizinců Vám zasíláme do schránky už 26. února.

© Michaela Dočkalová

- Reklama -