Jak vést on-line reklamní kampaň a získat co nejvíc zákazníků

- Reklama -

Chcete vést reklamní kampaň prostřednictvím sociálních sítí jako Facebook?

Bojíte se ale, že k tomu nemáte dostatečné znalosti, a zkrátka nevíte, jak to chodí?

Protože jsou kampaně na sociálních sítích rozsáhlým tématem, které vydají na celou knihu, rvyberme si nyní alespoň několik zákadních bodů, které byste měli vědět ještě předtím, než svou první kampaň spustíte. (Přesným postupem samotného nastavování kampaní se budeme zabývat v magazínu BUSINESS LEADERS.)

Co musíte vědět?

V článku 5 cest k novým zákazníkům přes sociální média jsme řešili možné cesty, jak získat celkem levně zákazníky nejen přes sociální sítě, ale například i přes YouTube nebo Snapchat. Dnes se zaměříme pouze na Facebook jako na jeden z nejefektivnějších on-line reklamních nástrojů.

Poznejte lépe své zákazníky

Díky nástrojům, které Facebook poskytuje, můžete dokonale poznat lidi, kteří vaši stránku navštěvují, a tím si vytvořit kampaň s ještě přesnějším zacílením. Poznáte, jaké mají fanoušci nákupní zvyklosti, jaké mají příjmy, kde bydlí a mnoho jiného.

Jak se k těmto informacím dostanete? Už v příštím čísle BUSINESS LEADERS si postup popíšeme krok za krokem.

V „sezoně“ je reklama dražší

Ano, i Facebook podléhá sezonním vlivům. Proto se nedivte, že před Vánocemi a po nich nebo před jinými svátky či na „černý pátek“ zaplatíte za proklik vaší reklamy o něco větší částku než ve zbytku roku. Facebookové kampaně totiž fungují na základě toho, že si pro každý inzerát nastavíte takzvaný „bid“, tj. maximální hodnota, kterou si přejete zaplatit za jeden klik nebo za tisíc zobrazení reklamy uživatelům. Jenže cena za proklik se neodvíjí jen od toho, s kolika dalšími inzerenty v dané cílové skupině „soutěžíte“ a od kvality inzerátu, ale také podle období či dnů, v nichž kampaň běží.

Facebook vám nabízí tlačítko pro „chat“

Není to sice žádná novinka, ale málokdo si se zákazníky skutečně chatuje. Přitom má chat obrovský potenciál. Firma díky němu může zákazníkovi poskytnout téměř plný zákaznický servis. Oni vám mohou klást otázky, vy s nimi můžete celou objednávku vyřídit během pár minut bez toho, aniž by museli navštívit mnohdy složité webové stránky.

Nepropagujte příliš mnoho textu

Chcete zahájit propagaci pomocí facebookového příspěvku, ale nevíte, který vybrat? Obecně platí, že uživatele zaujme především ten příspěvek, který obsahuje minimum textu, nejlépe vůbec žádný, a obsahuje pouze krátké video, obrázek nebo fotografii.

Měňte cílení kampaně

Reklamní kampaň nikdy nezaměřujte na stále stejnou skupinu uživatelů. Obměňujte ji co nejčastěji. Nic totiž neodradí vaše potenciální zákazníky víc, než když mu na Facebooku vyskakuje pořád dokola ta samá reklama.

Přizpůsobte svou reklamu trhu

Nezapomínejte, že uživatelé facebookové sítě se neustále mění. V čase se mění nejen jejich zájmy, ale i forma obsahu, kterou preferují. Proto se nebojte kampaně čas od času měnit podle toho, co zrovna funguje nejlépe, nebo tak často, jak to vyžaduje trh.

Co je to Facebook Pixel?

Ještě jste nic neslyšeli o Facebook Pixel? A přitom je to tak šikovný nástroj! Díky němu totiž můžete měřit, optimalizovat a sestavovat okruhy uživatelů vaší reklamní kampaně. Například reklamu lze přizpůsobit tak, aby se zobrazovala jen lidem, u kterých je vysoká pravděpodobnost, že akci, o kterou vám jde, například koupě zboží nebo vyplnění ankety, provedou. Lze také generovat cílové publikum podle toho, kdo navštívil vaše webové stránky a jakou akci na vašich webových stránkách provedl, například vložil zboží do košíku, koupil si zboží nebo objednávku nedokončil. Můžete si rovněž vytvářet okruhy uživatelů, kteří se chovají stejně jako lidé, kteří už vašimi zákazníky jsou.

Nastavte si, kde se má reklama zobrazovat

Svou reklamu dokonce můžete přizpůsobit podle toho, kde chcete, aby se reklama zobrazovala. Klidně ji nechejte zobrazovat pouze na počítačích, nebo jen na mobilních telefonech či Instagramu.

Chcete se dozvědět více o tom, jak levně, a přitom účinně propagovat svůj byznys? Řešení, která Vám mohou pomoci, si rozebereme v BUSINESS LEADERS; magazín je dostupný pouze zde.

© Michaela Dočkalová

- Reklama -