Chcete vést úspěšný e-shop? Inspirujte se příběhem Jany a Petra Bínových

- Reklama -

Jana je ženou na mateřské a zároveň úspěšnou podnikatelkou, která dokázala lidi přesvědčit o tom, že potraviny od farmářů jsou skutečně lepší než ty ze supermarketů. Jak se ale k podnikání dostala? A jak se dá vůbec skloubit rodinný život a mateřství s podnikáním?

Přinášíme vám příběh JANY BÍNOVÉ, ženy, která prožila pád na dno jenom proto, aby se od něj mohla odrazit, a nakonec dosáhnout všeho, co si kdy přála. Chcete se o Janě a jejím manželovi Petrovi dozvědět víc? Potřebujete načerpat inspiraci skrze jejich podnikatelský příběh a dozvědět se způsob, jak uspět i v těžké životní situaci? Vše se dozvíte v magazínu Business Leaders.

Dnes si příběh Bínových jen v krátkosti nastíníme.

K podnikání ji dovedla smrt rodičů

V době studií se s ní život nemazlil. Přišla o oba rodiče a se sestrou se o sebe musely postarat úplně samy. Proto si začala hledat práci, kterou by mohla dělat i při studiu. Jenže jí žádná nevyhovovala, a tak se rozhodla vzít osud do vlastních rukou. Dnes už si žije spokojeným životem s manželem Petrem a dvěma dětmi.

Prodávají více než 2500 farmářských produktů

S tehdejším přítelem, dnes už manželem, si otevřeli firmu Svět bedýnek, která má za cíl dostávat do našeho povědomí farmářské produkty. Díky jejich e-shopu si dnes může každý po internetu objednat potraviny od nejlepších českých farmářů až do domu. A zdaleka nejde jen o ovoce a zeleninu…

„Momentálně máme v nabídce více než dva a půl tisíce farmářských produktů – zeleninu, ovoce, maso z českých chovů, mléčné produkty z několika farem, pečivo z malých pekáren, medy, mošty, domácí vajíčka nebo marmelády,“ vyjmenovává Jana produkty, které si na jejich webových stránkách můžete koupit.

Chcete si i vy vybudovat vlastní e-shop? Jak na to? Přesný postup vám přineseme v nadcházejícím vydání magazínu.

Když začínali podnikat, farmářské trhy ještě neexistovaly

Na nápad prodávat bedýnky s farmářskými potravinami je přivedly zahraniční weby. Tou dobou u nás ještě žádné farmářské trhy, jak je známe dnes, neexistovaly a lidé ve městech tak příliš šancí sehnat domácí produkty neměli. Proto se společně s manželem rozhodli, že by lidem ze svého okolí mohli farmářské produkty zprostředkovávat oni sami.

„Postupně jsme začali objíždět české farmáře a jejich produkty vozit našim sousedům. Tento nápad se v roce 2010 rychle ujal a my jsme nejen začali přidávat farmáře a dodavatele, ale také zavážet větší oblast,“ popisuje začátky podnikání. Dnes už rozvážejí nejen po celé České republice, ale také mají franšízu na Slovensku.

Také přemýšlíte o vlastní franšíze? Je to dobrý, nebo špatný nápad? V magazínu vám pomůžete vyřešit jedno z největších podnikatelských dilemat.

Na vybavení a zaměstnance ušetřili z prodeje bedýnek

Když s bedýnkami začínali, sklady, kanceláře ani zaměstnance si nemohli dovolit. K podnikání používali své osobní auto a bedýnky skládali v rodinném domě. Když po čase s manželem zjistili, že je tato práce skutečně naplňuje, rozhodli se investovat do pronájmu skladů, kanceláří, dodávek i zaměstnanců. Půjčovat si ale nemuseli, vše postupně financovali z vydělaných peněz.

„Vstupní kapitál byl opravdu minimální a spíše jsme vydělané peníze do firmy vraceli a nakupovali potřebné vybavení, než že bychom si vypláceli horentní výplaty,“ prozradila svou finanční politiku Jana. Vyplatilo se jí to. Že by ale bedýnky rozšiřovali dál, třeba do okolních zemí, pro ně ale zatím nepřipadá v úvahu.

Cíl teď mají úplně jiný. „Nemáme v plánu stát se masovou službou, to ani není z podstaty možné, protože kvalitní farmářské produkty jsou kvalitní právě proto, že je vyrábějí jednotlivci, nikoliv stroje. Naším velkým vzorem jsou britské ,bedýnkářské´ firmy, které fungují paralelně s tamními on-line supermarkety a snaží se své služby stále více a více vylepšovat.“

Raději pracuje než odpočívá

Že se manželům Bínovým podaří, co si umyslí, dokazuje i skutečnost, že se nezalekli podnikání s dvěma malými dětmi. Odpočinek a nicnedělání pro Janu totiž příliš neznamenají, raději pracuje a má dobrý pocit z toho, že všechno funguje, jak má. „Raději budeme mít méně času na odpočinek, než abychom se trápili, že něco nefunguje nebo nejde. Snažíme se ve všech ohledech myslet pozitivně,“ odpovídá na otázku, jak je možné vychovávat čtyřleté a čtyřměsíční dítě, a přitom vést úspěšný e-shop.

O klienty můžete přijít ze dne na den

Práce v tomto oboru je hodně časově náročná. Proto ti, kdo by chtěli podnikat v podobném oboru, musejí dobře zvážit, zda náhodou podobná služba v jejich okolí už nefunguje. Vybudovat si zákaznickou klientelu je totiž velmi obtížné i v případě, že nabízíte v regionu danou službu jako jediní. „Musíte se snažit svou práci dělat, jak nejlépe to jde, protože o klienty lze v tomto oboru velmi rychle přijít,“ upozorňuje Jana všechny, kteří uvažují o tom, že také začnou podnikat.

Jak a kde získáte ten správný podnikatelský nápad?

Jak přesvědčíte vaše zákazníky o tom, že právě vaši službu potřebují?

Může podnik fungovat i bez reklamy na sociálních médiích?

To vše se dozvíte v magazínu Business Leaders, kde kromě odpovědí na výše položené otázky najdete i celý rozhovor s Janou Bínovou.

© Michaela Dočkalová

- Reklama -