Víte, co si o vás zákazník myslí? Zjistěte to

- Reklama -

Začínáte s podnikáním a potřebujete poradit, jakým směrem se má Váš produkt nebo služba ubírat?

Nebo už máte svůj podnik, ale růst se zadrhl a Vy jen matně spekulujete proč?

Povězte mi, PROČ? Proč se nezeptáte těch, kteří odpověď znají? Proč se jen domýšlíte správné odpovědi?

Poznejte, co děláte špatně

Ať podnikáte v kterémkoliv oboru, jednou z nejdůležitějších součástí podnikání, na niž byste měli den co den myslet, je spokojenost zákazníka. Ta rozhoduje o Vašem úspěchu.

Někdo má štěstí provozujete restauraci nebo jiný typ podnikání, kde nemá problém získat okamžitou zpětnou vazbu. Někdy je neurvalá, někdy hloupá, ale pokaždé je to informace, se kterou se dá pracovat.

Budete-li ignorovat názory svých vlastních klientů, co děláte špatně, připravujete se nejen o ně, ale i o možnost napravit chyby, které dost možná děláte.

Našpicujte tedy ucho!

Bacha, telefonáty obtěžují

Na čem je třeba zapracovat? Jak pracují vaši zaměstnanci? Poskytujete kvalitní služby? Jak jsou zákazníci spokojeni s výrobky, které prodáváte? To všechno lze ze zpětné vazby zjistit. Na základě toho pak můžete svou firmu vést k lepšímu zákaznickému servisu nebo své služby a produkty zdokonalovat.

Jak ale zpětnou vazbu získáte?

Obyčejnými dotazníky, zvědavými e-maily nebo přímými telefonáty už dnes zákazníky spíše naštvete, než abyste je přiměli investovat jejich vzácný čas a upřímně říct názor. Navíc jde o zastaralé metody. Existují i jiné způsoby, jak může zákazník své nákupy ohodnotit.

Budeme se jimi zabývat v novém magazínu BUSINESS LEADERS. Alespoň na ukázku některé:

1. Sledujte sociální sítě

Používáte Facebook jako marketingový nástroj? Pokud ano, pečlivě ho sledujte.

Když je zákazník nespokojený a rovněž používá Facebook, s největší pravděpodobností si bude stěžovat právě tady.

Na každé hodnocení reagujte. Alespoň poděkováním za recenzi, dotazem nebo komentářem.

Nevyhýbejte se ani silně negativním komentářům. I na ně odpovídejte co nejrychleji, ale hlavně se nepouštějte do žádných konfliktů. Vždy buďte milí a vstřícní. I Vaši potenciální zákazníci mají facebookové stránky a kdo ví, jak by přijali, když se se zákazníkem hádáte.

2. Využívejte boxy na webových stránkách

Dalším z nástrojů pro získávání zpětné vazby jsou boxy na vašich webových stránkách. Ty musejí být umístěny tak, aby zákazníka nerušily ve čtení nebo prohlížení stránek, a už vůbec by neměly být ve formě takzvaných vyskakovacích oken. To jsou vizuální elementy, které se při čtení stránky mohou kdykoliv objevit v kterékoliv části obrazovky a překrýt kus stránky.

Úplně postačí box na konci Vašeho textu nebo webové stránky, v němž pokládáte například otázku: S čím dalším Vám můžeme pomoci?

Nebo jen ponechte box s prostorem na odpověď, kde uvedete větu: Uvítáme každou Vaši připomínku, nápad nebo dotaz.

Jak se to technicky dělá? Nechte si poradit v magazínu BUSINESS LEADERS.

3. Dotazník s jednou otázkou stačí

Pokud je pro Vás nejpřijatelnější forma dotazníku, pak nezapomínejte na to, že zákazník nechce trávit čas vyplňováním dlouhých formulářů a strávit byť jen pět minut času tím, že bude přemýšlet, co kde vyplnit.

Zeptejte se ho jen na jednu, maximálně dvě otázky, které budou vystihovat přesně to, co Vy jako poskytovatel služeb nebo prodejce nějakého produktu potřebujete vědět. Zvýšíte tak pravděpodobnost toho, že zákazník odpoví.

Jaké jsou metody pro silnější žaludky?

Otočte, prosím, na 2. stránku.

- Reklama -