Víte, co si o vás zákazník myslí? Zjistěte to

4. Přímý osobní kontakt

Máte tu výhodu, že se potkáváte se zákazníky osobně nebo prostřednictvím svých zaměstnanců? Nestyďte se a pokládejte otázky přímo.

Jistěže to nemusí být zcela relevantní. Na jednu stranu hrozí riziko, že k Vám zákazníci při osobním styku nebudou úplně upřímní a raději Vám vše pochválí, než aby ztráceli čas vyjmenováváním toho, co se jim nelíbí.

Na druhou stranu můžete častěji narazit na zákazníky, kteří si s Vámi ochotně a rádi z očí do očí promluví. Získají totiž důvěru a pochopí, že i Vám záleží na objevení skulin.

Nemluvě o skupině, která takové okamžiky vyhledává, aby Vám vmetla do tváře to, co jí leží na srdci a často se netýká ani Vás. I mezi takovými emocemi lze najít hodnotnou informaci. A když ne, tak ne.

5. Mystery shopper místo zákazníka

Přestrojeného zákazníka využívají zejména větší společnosti, které mají své prodejny a potřebují získat objektivní názor na to, jak si konkrétní lidé stojí v poskytování služeb.

Mystery shopper se v prodejně chová jako obyčejný zákazník. Sleduje ochotu a chování zaměstnanců, pořádek na prodejně a mnoho jiných faktorů. Mnohdy zaměstnance i účelově provokuje.

Na základě svého pozorování pak napíše podrobnou zprávu majiteli. Mystery shoppery si můžete najmout od specializovaných agentur nebo jednotlivců. Jen pozor na následné reakce zaměstnanců. Některých se to může dotknout.

6. Využívejte live chat

Můžete využívat i live chatu, což znamená, že si můžete se zákazníkem povídat v reálném čase například přímo na vašich webových stránkách, popřípadě přes službu Facebook Messenger.

Nejenže můžete klientovi rychle poskytnout plný zákaznický servis, ale také se ho zeptat na jeho spokojenost či nespokojenost a případné dotazy a připomínky.

Mimochodem, slovní komentář – jak se říká – snese všechno. Mnohdy se tak dozvíte i to, co by Vám nikdo do očí neřekl.

Jak se vypořádat s problematickými zákazníky?

Jak si spokojené zákazníky udržet?

I na to Vám pomohou odpovědět BUSINESS LEADERS, nový magazín pro podnikavé lidi. K odběru se lze přihlásit pouze zde. Poštovné hradíme my.

© Michaela Dočkalová