5 způsobů, jak ve firmě zlepšit přátelskou atmosféru

- Reklama -

Jste pyšní na to, že jste si našli kvalifikované zaměstnance. Ale něco drhne. Tým. Výsledky. Vztahy.

Cítíte napětí a nebezpečí, že Vám ti kvalifikovaní lidé mohli zase rychle odejít. Jak se s tím vypořádat? Jak vytvořit prostředí, ve kterém bude radost pracovat?

Pokud je toto brouk v hlavě, který Vás trápí od začátku víkendu, přijměte, prosím, jen několik inspirací. Více téma rozvíjení pracovních vztahů na úrovni zaměstnavatel – zaměstnanec a zaměstnanec – zaměstnanec rozebíráme v aktuálním magazínu FC.

Ale teď už přejděme k samotným tipům.

1. Udržujte pozitivní přístup

Rozčílí vás každá maličkost? Každou, byť sebemenší chybu dáváte svým zaměstnancům, s prominutím, „sežrat“? Takový přístup Vám k vybudování přátelské atmosféry nepomůže. Když zaměstnanci uvidí, že se pořád rozčilujete a ke všemu máte negativní přístup, budou nejen Vás, ale i Vaši firmu vnímat v negativním světle. Naopak budete-li si držet pozitivní přístup i ve vypjatých chvílích a z každé chyby dokážete udělat přednost, například ji podáte zaměstnancům tak, aby se z ní poučili pro příště, bude se jim hned lépe pracovat.

2. Respektujte své zaměstnance

Chcete po svých zaměstnancích, aby k Vám chovali respekt? Pak si nejdřív uvědomte, že respekt musíte chovat i Vy k nim. Bez toho zkrátka Váš vztah nebude fungovat. Ačkoliv jsou zaměstnanci vašimi podřízenými, neznamená to, že s nimi musíte jednat jako s méněcennými. Potřebujete je stejně jako oni Vás. Bez nich by přece Vaše firma nemohla fungovat a Vy své úkoly delegovat. Važte si jich víc, a dávejte jim to najevo.

Jak motivovat své zaměstnance i bez zvyšování platu, to ukazujeme ve speciálním bloku v magazínu FC.

3. Jejich názory vás zajímají

Ukažte, že Vás zajímají názory ostatních. Nevíte si s něčím rady? Není slabost to přiznat a zeptat se svých zaměstnanců na jejich názor. Naopak. Budou rádi, že Vás jejich názor zajímá. Navíc, jak se lidově říká: Víc hlav víc ví.

4. Občas sklouzněte i do osobnější roviny

Rozhodně Vám neradíme, abyste se se zaměstnanci přátelili a každý den pro práci s nimi chodili na pivo. Ale ukažte jim, že jste také jen člověk. Prohoďte občas něco o své rodině, zeptejte se svých zaměstnanců na něco z osobnější roviny. Jednou za čas navrhněte, že byste si mohli v pátek večer zajít všichni na společnou večeři nebo skleničku. Ukažte jim, že o ně máte zájem nejen jako o své zaměstnance, ale i jako o obyčejné lidi.

Ale pozor, všechno má své meze. Proč si se svými zaměstnanci netykat? Jaká míra osobní roviny se už může vymstít? O tom vypráví devět podnikatelů v našem novém magazínu BUSINESS LEADERS, zaměřeném na rozvíjení kariéry a podnikání.

5. Naučte se říkat děkuji

Že to je přece snadné? Možná se budete divit, ale málokdo skutečně umí říct „obyčejné“ děkuji. A přitom to potěší, stejně jako když někomu vyjádříte uznání za dobře odvedenou práci. Na škodu rozhodně není ani to, když svým zaměstnancům kromě výplat poskytnete i jiné odměny, například v podobě peněz navíc, dárkových karet, společného pozvání na večeři a podobně. Budou vědět, že si jejich práce vážíte.

Co všechno lze udělat pro udržení zaměstnance?

Jakých nejčastějších chyb se zaměstnavatelé vůči zaměstnancům dopouštějí?

Vyberte si z našich titulů. Magazín FC je v tomto vydání zaměřený na budování vztahů, a to i na pracovišti. BUSINESS LEADERS se tématům spojeným se zaměstnáním a podnikáním věnuje pravidelně a detailně.

© Michaela Dočkalová

- Reklama -