9 tipů, jak se zbavit stresu

- Reklama -

Pracujete od rána do večera a skoro nespíte? I malý problém vás rozhodí? Nevíte, kam dřív skočit, a nic nestíháte?

Tak to je jen malá ukázka problémů, které čas od času, v horších případech skoro pořád, trápí každého z nás.

Naštěstí existuje několik tipů, jak se stresu zbavit. Důležité ale je, abyste dodržovali všechny rady. Protože, jak se říká, všechno souvisí se vším, a v tomto případě to platí dvojnásob. Stres je totiž vázaný jak na naši psychickou, tak i fyzickou stránku.

Chcete žít zdravě, abyste byli psychicky i fyzicky v pohodě? Předplaťte si magazínu BUSINESS LEADERS, kde se v příštím čísle dočtete, jak na to.

Přejděme tedy k samotným tipům:

1. Netrapte se tím, co nemůžete změnit

Leží vám v hlavě problém, o němž víte, že ho můžete vyřešit? Proč ho tedy nezačnete řešit? Tím byste se ho zbavili a měli o starost méně. Nebo vás snad trápí problém, který nemá žádné řešení? Takových je jen minimum, ale občas se naskytnou. V tom případě ho hoďte za hlavu. Věcmi, které nemůžete změnit nebo ovlivnit, se nemá cenu vůbec trápit.

Jak efektivně řešit problémy tak, aby vám nezabraly všechen čas, ale přesto jich pomalu ubývalo? V magazínu BUSINESS LEADERS se naučíme, jak řešit povinnosti a úkoly tak, aby vám skutečně ubývaly, a ne jen zaplňovaly váš diář.

2. Na vše se dívejte z pozitivní stránky

Pořád se honíte za něčím, co nemáte? A toho, co máte, si nevážíte? Proč? Zkuste se na chvíli zamyslet nad tím, co máte a co už jste dokázali, a těšit se z toho. I malé věci nebo úspěchy vám mají dělat radost. Je skvělé, že máte stanovený nějaký cíl, kterého chcete dosáhnout, ale ne za cenu toho, že budete neustále ve stresu z toho, že ještě nejste tam, kde byste chtěli být. Všechno má svůj čas.

3. Pozdě bycha honit

Přestaňte se ptát, co by kdyby. Pozdě bycha honit, a co se stalo, stalo se. Minulost nevrátíte a přemýšlet nad tím, co jste mohli udělat lépe, nemá cenu. Jen si tím kazíte náladu a přiděláváte starosti. Poučte se ze svých chyb a snažte se je neopakovat. Ale trápit se nad nimi nesmyslně dlouhou dobu nemá cenu.

4. Odpočívejte

Jste zvyklí zvedat telefony od osmi ráno do osmi do večera, vyřizovat e-maily do půlnoci a pak do dvou ještě pracovat? Jednou za čas vám noční práce neuškodí, ale když si z toho uděláte zvyk, bude váš organismus čím dál vyčerpanější a vaše pracovní výkony rozhodně nebudou takové, jak jste si je představovali. Méně je někdy skutečně více. Určete si přesnou dobu, od kdy do kdy budete pracovat, tak abyste nejpozději v šest večer úplně vypnuli. A tím úplně myslím úplně. Vypněte si mobilní telefon, nekoukejte se na e-mail a jen odpočívejte, nebo se věnujte rodině. Tak načerpáte energii na další pracovní den. Uvidíte, že zítra budete mnohem výkonnější.

5. Choďte spát a vstávejte pravidelně ve stejnou dobu

I spánek je ale důležitý. Určit si, kolik hodin budete denně spát, musí každý sám. Ale pouhé čtyři nebo pět hodin spánku denně po čase vyčerpají každého. A ten, kdo je unavený a nevyspalý delší období, riskuje, že ho skolí nějaká viróza. V tom lepším případě. Choďte spát každý den ve stejný čas a ve stejný čas také vstávejte. A to i o víkendech. Váš organismus potřebuje pravidelný rytmus.

6. Neodmítejte pomoc

Nabízí vám někdo pomoc? Neodmítejte ji. Nebudete hrdiny proto, že chcete zvládnout všechno sami. Hrdiny se stanete v tom případě, že sami sobě přiznáte, že na problém nestačíte, a požádáte o pomoc, nebo ji přijmete. Další osoba může vnést do problému nové řešení, nezaujatý názor nebo „jen“ radu, která vás přivede na nápad, jak se s problémem vypořádat co nejjednodušeji.

Jak si svůj denní a týdenní harmonogram uspořádat tak, abyste stíhali všechno, co chcete?

Jak vypadá zdravý životní styl?

Co vám pomůže se s vašimi starostmi vypořádat?

O tom všem vám v nadcházejícím vydání magazínu BUSINESS LEADERS povypráví úspěšná ortodontistka Karolína Floryková. Vycházíme už 28. února.

© Michaela Dočkalová

- Reklama -