Chcete podnikat jednodušeji? Zvažte franšízu

- Reklama -

Rádi byste začali podnikat, ale bojíte se neúspěchu? Nebo snad nechcete čekat, až si vybudujete dobré jméno? Pak spojte své síly se známou obchodní značkou a vytvořte si své místo na trhu mnohem snáz.

Co je franšízing?

Franšízing znamená podnikání pod cizí osvědčenou obchodní značkou. Franšízor vám poskytne franšízingovou licenci, díky níž vy jakožto franšízant můžete začít uskutečňovat své podnikatelské plány.

Zvažujete i vy, že se pustíte do podnikání? Co všechno to obnáší, jaké budete muset překonávat překážky a jak dosáhnout kariérních i osobních úspěchů? Pak vám nemůže chybět aktuální vydání magazínu Business Leaders.

Franšíza pro každý obor

Franšíza není vázána na žádný obor, tudíž ať se rozhodnete podnikat v oboru gastronomie, bydlení, finančnictví nebo třeba hobby, vždy to můžete zkusit právě přes ni.

Jak si ale toho správného franšízora, který vám poskytne potřebnou licenci, vybrat? Seznam všech franšíz v České republice najdete na webu www.franchising.cz.

Co obsahuje franšízingová smlouva?

Uzavření franšízingové smlouvy vám tak nejen poskytne možnost podnikat pod známou značkou, ale také know-how a nástroje potřebné k tomu, abyste byli v podnikání úspěšní a nepoškodili obchodní značku vašeho franšízora.

Jaká kritéria by měla smlouva splňovat?

V první řadě byste si měli uvědomit, že mezi vámi a franšízorem vzniká smluvní vztah, který se zakládá na poskytování produktu nebo služby, případně celého obchodního konceptu.

Rovněž na základě franšízingové smlouvy obdržíte finanční prostředky na zřízení a fungování pobočky a také know-how v oblasti marketingu a postupů s ním spojených, které je nutné dodržovat.

Nesmíte rovněž zapomenout na to, že touto smlouvou se zavazujete k tomu, že zřízením franšízové pobočky budujete i samostatnou obchodní jednotku, o kterou se musíte starat tak, jako se každý podnikatel stará o svou firmu.

A teď přejdeme k samotným výhodám a nevýhodám franšízingu.

Výhody:

  • jednoduchý vstup na trh
  • podnikání pod zavedenou obchodní značkou
  • poskytnutí know-how v oblasti marketingu
  • žádné starosti se zařízením pobočky (to je úkolem franšízora)
  • konkurenceschopnost

Nevýhody:

  • poplatky spojené s vytvořením franšízingového konceptu (například licenční poplatky)
  • franšízor kontroluje vaše podnikání, a tak přicházíte o svou 100 % nezávislost
  • máte povinnost odebírat smluvené množství zboží i v případě, že ho nejste v aktuální chvíli schopni prodat
  • musíte generovat takový zisk, abyste svého franšízora uspokojili

Víte, jak funguje finanční franšízing?

Jak vám může v podnikání pomoci?

Jaké možnosti vám poskytnou takzvané OK Pointy, které si otevřela finančně-poradenská společnost Broker Consulting?

Více se o franšíze dočtete v aktuálním vydání magazínu BUSINESS LEADERS. Předplatné si můžete objednat ZDE.

© Michaela Dočkalová

- Reklama -