Hledáte podnikatelský nápad? 5 způsobů, jak ho najít

- Reklama -

Leze Vám šéf krkem?

Vadí Vám mrhat osmi hodinami denně na něco, co Vás nebaví a vlastně ani dobře neplatí?

Vychází Vám z toho jediný závěr: „Chci podnikat“?

No jo, ale v čem?

Jak pochopíte v prvním vydání magazínu BUSINESS LEADERS (již za týden ve Vašich schránkách), jen chtít nestačí. Je nutné podniknout konkrétní kroky (které Vám v magazínu ukážeme). Základem ale je ujasnit si podnikatelský nápad.

Jak lidé přicházejí na geniální podnikání? Jak to, že jim potom tak funguje, že je tak baví, že věnují podnikání více času než původně zaměstnání – a vůbec je to neštve?

Inu, protože si ho staví na míru. Podle sebe. Jakých je 5 osvědčených způsobů získání odpovědi na otázku: V čem bych měl podnikat?

1. Co mě nejvíc baví?

Zní to jako klišé, ale to, co nás baví, na tom rádi pracujeme, a to pro nás představuje odměnu, i když třeba první měsíce nepřicházejí takové peníze. Co nás baví, v tom se rádi vzděláváme, v tom rádi soutěžíme, v tom se cítíme naplněni.

Je tu však jedno ALE. Ne všechno, co nás baví, lze proměnit v podnikání. Musíme totiž splnit jednu podmínku:

2. Co mě/lidi pořádně štve?

Podnikání je dvěma slovy řešení problémů. Uspokojování potřeby. Musí to být nesnáz, kterou někomu pomůžeme odstranit – a on nám za to zaplatí. Ať je to hlad (gastronomie), manuální nešikovnost (jakékoli řemeslo), nedostatek kontaktů (zajištění co nejvýhodnější dovolené nebo jiná forma zprostředkovatelské činnosti) nebo třeba nedostatek času (úklid, hlídání, jakýkoli asistentský servis).

Jen se zamysleme, co nás samotné štve. A co štve lidi v našem okolí. Přemýšlejme, co bychom udělali jinak, kdybychom tu možnost měli. Nebo jaký zlepšovák by mohl nám či druhým ulehčit život. Nebo jakou službu bychom ocenili, a přitom zatím neexistuje nebo není u nás tak rozšířená.

Toho, co štve lidi, je habaděj. Čekají na Vás, na Vaše řešení.

3. Co bude za dvacet let?

Tohle je otázka, kterou si pokládají vizionáři. Umějí fantazírovat a nevadí jim být za snílky. Přemýšlejí, jak budou vypadat automobily, mobilní telefony, počítače nebo jiné věci běžné denní potřeby za jednu generaci. Dokážou si představit budoucnost jako ve sci-fi. Praxe ukazuje, že čím nereálněji nápad zní, tím větší má šanci na úspěch. Ale je nutné mít na to povahu a nebát se výsměchu – obvykle tak silně, jako se lidé smějí, později tleskají.

4. Co funguje venku?

Někdo sedne na letadlo a saje inspiraci v zahraničí. Jiný sedne k počítači a surfujte po zahraničních webech. Oba typy ovšem mají v ruce tužku a zapisují, cokoli je trkne.

Kdo se dokáže rozhlížet i kdykoli během dne, může objevit problém v restauraci i třeba na horách. Funguje také povídání s lidmi. Koho by napadlo, že nejzajímavější zlepšováky objevily například maminky na mateřské – kočárek, který se sám houpe; chůvička, která na plačící dítě umí spustit jeho oblíbenou píseň či pohádku…

Zajímavé podnikatelské náměty v zahraničí sledujeme i v magazínu BUSINESS LEADERS.

5. Jak bych si pročistil hlavu?

Nic Vás nenapadá, protože máte zaplevelenou hlavu každodenními provozními starostmi a jste v jednom kole? Odlehčete svému přemýšlení. Jděte si zahrát squash, zaplavat, podívejte se na odpočinkový film, vyrazte na víkend jen s batohem, zkuste kurz vaření, zkrátka udělejte občas něco, co jste ještě nikdy neudělali. Způsob přemýšlení se změní a Vás tak velmi rychle napadne něco jiného, osvěžujícího.

Ostatně, inspirujte se i zahraničními podnikatelskými ikonami, a to již za týden v novém magazínu BUSINESS LEADERS, který nejde získat jinak než rezervací zde. Ve stáncích nebude k dispozici, slouží pouze naší komunitě.

© Michaela Dočkalová

- Reklama -