Vybudujte ze své značky celosvětový trend. Jak, radí Lucie Holub

Lucie a Petr Holubovi
- Reklama -

Vymyslet něco, co lidem chybí, a udělat z toho úspěšný byznys plán, je většinou nadlidský úkol. Přitom se mnohdy stačí sejít se známými nebo přáteli v hospodě a zkusit dát hlavy dohromady. Podobně na tom byla i Lucie Holub.

Protože je příběh rodiny Holubů skutečně zajímavý, rozhodli jsme se mu v nadcházejícím čísle magazínu věnovat mnohem podrobněji. Vysvětlíme si na něm, jak lze ze značky vybudovat úspěšný trend, který může jednoho dne fungovat i za hranicemi naší republiky.

Teď alespoň stručně:

Když tři mladí a ambiciózní lidé dají hlavy dohromady

U zrodu stále oblíbenější značky ručně vyráběných klenotů na boty stáli tři mladí lidé, kteří chtěli dát světu něco, co tu doposud nebylo. Lucie Holub se svým manželem Petrem a jeho bratrancem Adamem přišli na nápad, že chtějí vytvořit světovou značku a produkt, který zaujme mladé lidi po celém světě. A ani nemuseli dlouho přemýšlet, aby došli až k Shoeclipper. Stačilo jim pár posezení u piva a nápad byl na světě. A právě s Lucií jsme si popovídali o tom, jaké to je rozjet vlastní byznys a udělat z firmy celosvětový unikát.

Úspěšnou kariéru odstartovalo rizikové těhotenství

„Velké nápady většinou přicházejí zcela nečekaně. A tak to bylo i v našem případě. Jednou jsme se s manželem Petrem a bratrancem Adamem sešli v naší oblíbené restauraci a dali si pivo. Samozřejmě to nebylo jen o jednom společném setkání, ale postupem času se nám v hlavě zrodil nápad dělat něco, co na světě nemá obdoby,“ říká Lucie. Již od začátku věděli, že chtějí vytvořit světovou značku a produkt, který na trhu není.

Lucie několik let pracovala na pozici shop managera ve firmě, která má obchody s oblečením po celém světě. Práce jí sice bavila, ale musela z ní kvůli rizikovému těhotenství odejít. Už v té době začali rozjíždět svůj projekt s názvem Shoeclipper.

„Umělecká práce mě baví celý život, ale nikdy by mě nenapadlo, že budu vymýšlet a navrhovat šperky na boty, a to ve své vlastní firmě,“ prozradila Lucie.

Občas bylo potřeba se uskromnit

Začátky bývají vždycky finančně náročné. Lucie ale radí, že je zapotřebí hlavně investovat, a aby projekt kvetl, znovu reinvestovat.

„Občas bylo potřeba se uskromnit. Raději ani nebudu zmiňovat, na kolik nás start projektu vyšel. Kdybychom tuto cifru znali v úplném počátku, možná bychom se do něj ani nepustili,“ přiznává. Díky tomu, že nemají žádné zaměstnance, ale ušetří nemalé peníze.

To, jak peníze na podnikání Holubovi získali, se dočtete v příštím vydání magazínu BUSINESS LEADERS.

Šikovných lidí je málo

Kromě finančních problémů ale měli i úplně jiné.

„Nechtěli jsme nic běžného, chtěli jsme originalitu ve všech směrech, a tak jsme zjistili, že šikovných lidí je málo. Dlouho se nám nedařilo najít kvalitního výrobce krabiček. Nechtěli jsme žádnou klasickou čtvercovou krabičku. Nakonec se nám ale podařilo sehnat člověka, který se pro práci nadchl a pomohl nám zhmotnit naše představy,“ vypráví.

Uspět může každý

„Stačí, když budete umět vystoupit z davu a věnovat se něčemu, co vás baví,“ radí sama Lucie. „Každá zkušenost, i ta špatná, dělá náš život bohatším. Můžete získat nový pohled na věc, novou inspiraci, nové kontakty či přátele a nebo aspoň trochu vzrušení ve vašem dosavadním životě. A to za to stojí,“ dodává Lucie.

Jak budovat značku tak, aby o ni byl zájem i v zahraničí?

Je zapotřebí patent nebo ochranná známka?

Kde vzít šikovné lidi, kteří vám pomohou, ale přitom nemít zaměstnance?

To vše a mnohé navíc vám podrobněji vysvětlíme prostřednictvím příběhu Lucie Holub, jejího manžela Petra a jeho bratrance Adama už v nadcházejícím vydání magazínu BUSINESS LEADERS. Objednat si ho můžete ZDE.

© Michaela Dočkalová

- Reklama -