5 nejčastějších chyb v podnikání

- Reklama -

Firma vám nefunguje přesně podle Vašich představ a nevíte proč?

Možná i Vy děláte některou z nejčastějších chyb začínajících podnikatelů. A možná nejen jednu. Čeho všeho se musíte vyvarovat, chcete-li uspět?

1. Nejste připraveni

Možná máte načtených spoustu knih, článků na internetu a zhlédnutých videí na YouTube nebo jiných sociálních sítích, ale to ještě neznamená, že jste připraveni podnikat. Raději si položte otázku: Jaké zkušenosti mám v oboru, ve kterém chci začít podnikat? Žádné? Tak je nejdříve nasbírejte.

Rada: Pokud chcete začít podnikat v oboru, v němž nemáte žádné praktické dovednosti, nechte se v něm nejprve zaměstnat, pozorujte, pište si poznámky, sbírejte poznatky a učte se z chyb druhých.

2. Do podnikání nejdete naplno

Jestli máte v úmyslu rozjet vlastní firmu, pak se musíte připravit na to, že jí budete muset i něco obětovat a bude to rozhodně víc než dvě hodiny práce denně.

Rada: Pokud nejste pevně přesvědčeni o tom, že firmě chcete věnovat většinu svého času, raději se do podnikání ještě nepouštějte a všechno si znovu promyslete.

3. Chybějí Vám peníze

Máte ušetřeno vašich prvních pár desítek tisíc korun a hned je chcete investovat do podnikání? Chyba. Když investujete všechny Vaše uspořené peníze, už nebudete mít k dispozici žádné finance na nečekané výdaje. A tak se můžete brzy dostat do finanční tísně.

Rada: Než začnete podnikat, připravte se na to, že si budete muset uspořit peníze na dobu, než začnete vydělávat. Protože žádná firma nezačne vydělávat hned první měsíc. A tak počítejte i s finanční rezervou pro tyto případy.

4. Zabýváte se detaily

Půl dne přemýšlíte nad tím, který stůl si do kanceláře pořídíte, zda dát před vchod Vaší společnosti keřík, či bonsaj, nebo jakou barvou vymalovat stěny? Tím vším se ale nemusíte zabývat na prvním místě. Je mnoho důležitějších věcí, které máte na starost.

Rada: Nezabývejte se detaily příliš dlouho, naopak rozhodujte rychle. Tak vám zbude alespoň dostatek energie na rozhodování o mnohem závažnějších otázkách. Přijmu jednoho, nebo dva zaměstnance? Budu vůbec potřeboval kancelář? Jak přitáhnout první zákazníky? To jsou příklady otázek, na jejichž řešení byste měli vynaložit svou energii.

5. Myslíte si, že zákazníci budou chodit sami

Nejspíš jste od někoho někde slyšeli, že marketingové kampaně nedělá, protože je to zbytečné. Zákazníci k němu chodí sami od sebe, protože se od svého okolí doslechli, že tady je to prostě nejlepší. Ano, tak to občas také funguje, ale nespoléhejte se na to. Jinak se Vám stane, že si Váš produkt nebo službu koupí maximálně Vaše rodina a přátelé.

Rada: Mějte připravenou marketingovou strategii, tedy plán, jakým způsobem budete svůj výrobek a službu propagovat, kolik peněz do toho chcete vložit apod.

Jak na dobrou marketingovou strategii? Na toto téma se podíváme příště.

Chcete i Vy rozjet své podnikání, nebo jste ho už rozjeli, ale ne všechno je tak, jak jste si to vysnili? Inspirujte se podnikateli, kteří měli stejné problémy jako Vy.

Nejen o nich je naše historicky první vydání magazínu BUSINESS LEADERS. Už ho máte? Pokud ne, vyplňte své údaje ZDE a my Vám ho obratem zašleme. Placení poštovného nechte na nás.

© Michaela Dočkalová

- Reklama -