Jak se zbavit jarní únavy?

- Reklama -

Také se cítíte v poslední době unavení? Chodíte spát brzy, ale ráno se vám nikdy nechce vstávat? A co pak teprve po obědě, kdy přijdete s plným žaludkem zpátky do kanceláře a nejraději byste si na pár minut zdřímli… S únavou se ale dá bojovat.

Proč i chytří lidé dělají hloupá rozhodnutí?

Když nemáte energii, nemůžete nikdy pracovat na sto procent. Stres a únava totiž způsobují něco, čemu vědci a výzkumníci odborně říkají kortikální brzdění. To podle nich vysvětluje fakt, proč i chytří lidé dělají hloupá rozhodnutí. V překladu jde o to, že únava nebo stres zabrání určité části mozku fungovat správně a my pak nejsme schopni podávat stoprocentní výkony. A nepomůže kofein, amfetaminy ani jiné podpůrné prostředky. Jak zjistili vědci z Harvardovy univerzity a výzkumníci z Massachusettské všeobecné nemocnice, správné uvažování a schopnost dělat správná rozhodnutí nám pomůže obnovit jen dostatečný spánek.

Extrémní únava pak v krajních případech může vést až ke změnám vnímání, depresím nebo zmatenosti.

Jenže Vy jistě chcete být čilí a plní chuti do práce, abyste dosáhli vytoužených výsledků. Co tedy musíte dělat pro to, abyste se během celého dne cítili odpočatí?

1. Nejezte tučná a smažená jídla

Pokud možno se vyhýbejte smaženým a tučným jídlům. Játra pak musejí zpracovávat tuky, střevům chybí vláknina, sůl zatíží ledviny a cévy se začnou plnit cholesterolem. A to přece nechcete. Snažte se omezit i sladké.

2. Vše zvládnou ovoce a zelenina

Naopak ovocem a zeleninou nešetřete. Ráno a dopoledne si spíš dávejte ovoce, odpoledne už jen zeleninu na všechny možné způsoby. Syrovou ke svačině, pečenou nebo dušenou jako přílohu, nebo si třeba zeleninu ogrilujte a přidejte k ní kousek masa nebo sýra.

3. Mějte stále po ruce vodu nebo čaj

Pijte, co jen to jde, především neslazené nápoje nebo čaje. S kávou to příliš nepřehánějte, ale dva či tři šálky denně vám rozhodně neuškodí.

4. Sportujte

Sportujte alespoň třicet minut denně. Praktikujte jógu, choďte běhat nebo si jen doma zacvičte na rotopedu, ale hlavně něco dělejte. Nicnedělání člověka dokáže unavit víc než dvě hodiny strávené v posilovně.

5. Dopřejte si odpočinek

Pravidelně odpočívejte. Jestliže si nemůžete denně dopřát ten luxus, že dvě hodiny věnujete jen sami sobě, alespoň o víkendu zvolněte. Zajděte si na masáž, do solné jeskyně, sauny, nebo jděte na procházku do přírody.

6. Choďte spát každý den ve stejnou dobu

Každý den choďte spát ve stejnou dobu a každé ráno ve stejnou dobu také vstávejte. Tělo si tak navykne na pravidelný režim a vstávání pro Vás tak za pár dní nebude žádný problém a posouvání budíku se stane minulostí.

7. Udržujte pozitivní mysl

Nezůstávejte sami. Kdykoliv Vám to čas dovolí, setkávejte se s přáteli, choďte s nimi na večeři nebo na skleničku. Pozvěte svou drahou polovičku do divadla nebo na koncert a především – myslete pozitivně. Kdykoliv si začnete říkat, jak jste unavení a do ničeho se Vám nechce, bude to ještě mnohem horší.

Jak můžete být ještě zdravější?

Odkud získávají energii naši úspěšní podnikatelé?

A jak si vyšetřit čas na sebe i na rodinu?

Vše se dočtete v magazínu BUSINESS LEADERS. Chcete i Vy znát odpovědi? Vyplňte své údaje ZDE a magazín Vám zašleme přímo do schránky. Poštovné je na nás.

© Michaela Dočkalová

- Reklama -