Jak Vám může blogování pomoci v podnikání?

- Reklama -

V dnešní době má svůj vlastní blog kdekdo. O důvod víc, proč byste ho měli mít i Vy. Že to pro Vás ale naopak žádný důvod není a říkáte si: Já přece nechci být jako každý? To je v pořádku, ovšem blogování má své nesporné výhody. A to především v souvislosti s Vašimi stálými i potenciálními zákazníky.

Pro některé je blogování způsobem, jak se vyjádřit, pro jiné vášní a koníčkem a pro někoho je to zas způsob, jak se prezentovat a propagovat sám sebe. A o to v podnikání jde přece ze všeho nejvíc.

Vybudujte si důvěru

Blog je v první řadě platforma, na které se můžete „vyřádit“ ve vychvalování Vašich výrobků nebo služeb. Smíte psát, co Vás napadne, například část textů můžete věnovat Vašemu podnikání, tomu, na čem aktuálně pracujete nebo co plánujete, další část oboru, ve kterém podnikáte, a další například Vašemu soukromí. Tak se s Vámi čtenáři více ztotožní a získají o Vás lepší povědomí. Nezapomeňte, že každý čtenář je Váš potenciální zákazník.

Dejte vědět, že Vaše firma žije

Stává se Vám někdy, že zabrousíte na webové stránky nějaké firmy a ihned na první stránce Vás do očí bije příspěvek, který je starý půl roku? Jistě pak zapřemýšlíte nad tím, zda firma stále ještě existuje. Ale to se Vám díky blogu napojenému na Vaše oficiální webové stránky nestane. Lidé mohou zabrousit tam a podle příspěvků poznají, že skutečně žijete a že se za nicneříkajícím názvem firmy skrývají skuteční lidé a reálné příběhy.

Buďte na očích

Díky blogování si také můžete zlepšit SEO (Search Engine Optimatizacion, česky optimalizace pro vyhledavače). V praxi to znamená, že si díky vhodně zvoleným klíčovým slovům můžete zlepšit vyhledatelnost Vaší firmy ve vyhledávačích, jako jsou Google či Seznam. Blog Vám tedy může pomoct v tom, aby Vás Vaši potenciální zákazníci lépe našli.

Jak by měl blog vypadat?

V blogových příspěvcích byste měli být osobití, otevření, a především autentičtí. Nekopírujte cizí texty a pište pravdivě. Čtenář od Vašeho blogu bude očekávat, že skrze něj pozná člověka, který se za značkou skrývá, takového, jaký skutečně je. Pište o sobě, o tom, co nabízíte, a nechte zákazníky nakouknout i do „zákulisí“ firmy, třeba napište článek o Vašem prvním zákazníkovi, prvním zaměstnanci, Vašich občasných problémech a podobně.

Čím dalším můžete přilákat potenciální zákazníky a jak si je vůbec udržet? To vše řešíme v tištěném magazínu BUSINESS LEADERS. Už ho máte? Pokud ne, vyplňte ZDE své údaje a my Vám ho obratem zašleme. Poštovné hradíme my.

© Michaela Dočkalová

- Reklama -