Desatero dovedností, které z Vás udělají ideálního lídra

Proč za někým lidé jdou a za někým ne?
- Reklama -

Na našem workshopu ohledně úspěchu v přímém obchodě a finančním poradenství (video zde), jehož spíkry byli Roman Hassmann (přivedl do ČR Amway) a Aleš Buksa (přivedl do ČR značku LR), se i toto téma hojně řešilo: Jak být co nejlepším lídrem? Co udělat proto, aby za mnou lidé šli? Jak je přimět k co nejúspěšnější duplikaci/multiplikaci?

Ano, spoustu dovedností se můžete naučit, nebo Vás je naučí samotný život. Některé předpoklady k tomu, abyste se stali ideálním lídrem, ovlivnit nedokážete. My si ale dnes ukážeme dovednosti, které ovlivnit dokážete a které z Vás jednoho dne mohou udělat skvělého lídra Vaší firmy.

Na které dovednosti je dobré se zaměřit (a my tak činíme v rámci magazínu BUSINESS LEADERS)?

1. Soustředěnost

Základem úspěchu každé firmy a každého člověka je schopnost rozpoznat, co je důležité, a co není, neřešit drobnosti a malichernosti, a naopak se soustředit jen na skutečně důležité věci. Jakmile se začnete zaobírat drobnostmi, utečou Vám skutečně podstatné věci, kvůli kterým můžete o svůj podnik přijít.

2. Důvěryhodnost

Lídr vždycky musí vzbuzovat důvěru – u svých zaměstnanců, klientů i partnerů. Pokud budete spolehliví a lidé budou vědět, že se na Vaše slovo mohou spolehnout, budou se Vám lépe budovat i obchodní vztahy a navazovat nové kontakty.

3. Transparentnost

Nikdy si nehrajte na něco, co nejste. Nikdy ani lživě netvrďte nic o Vás nebo o Vaší firmě. Pravda vždycky vyjde najevo a Vy na to tak jednoho dne můžete tvrdě doplatit. Vždy mluvte jasně, ať nedojde ke zbytečným mýlkám, a nic nezatajujte, i to se může obrátit proti Vám.

4. Motivace

Buďte pro ostatní příkladem. Jednejte tak, jak chcete, aby jiní jednali s Vámi. Chovejte se tak, jak chcete, aby se chovali druzí k Vám. Snažte se jít ostatním příkladem. Není lepšího pocitu, než když zjistíte, že jste pro někoho inspirací. Také se snažte své lidi pravidelně motivovat, ať už různými odměnami, nebo prostým poděkováním a pochvalou za dobře odvedenou práci.

5. Vášeň

Dělejte to, co děláte, s vášní a naprostou oddaností. Jakmile budete věřit tomu, co děláte, budou tomu věřit i Vaši podřízení i klienti při obchodních jednáních. Všem ukažte, jak moc jste své práci oddaní a proč věříte právě Vaší firmě a Vašim lidem.

6. Inovátorství

Musíte být rovněž inovátorem. Neznamená to ale, že byste měli hned vymýšlet nové technologie, jde rovněž o inovace v oblasti vedení lidí, organizace práce, prodeje výrobků či služeb nebo řešení nejrůznějších problémů.

7. Trpělivost

Jak se říká: Trpělivost růže přináší. A něco na tom bude. Čím méně budete trpěliví, tím méně trpělivosti s Vámi budou Vaši lidé mít. Všechno má svůj čas, a když budete tlačit na pilu, nikdy svých plánů a cílů nedosáhnete.

8. Otevřenost

Buďte otevření novým nápadům, i těm, kterým zpočátku vůbec nevěříte a nedáváte jim tu nejmenší šanci. Mějte otevřenou a pružnou mysl především tehdy, musíte-li změnit své plány a cíle. Přizpůsobte se vždy aktuální situaci a nedržte se striktně něčeho, co jste si kdysi stanovili. To je cesta do pekel. Musíte umět reagovat na aktuální stav a rychle se s ním umět vyrovnat, popřípadě své plány měnit a upravovat.

9. Pozitivita

Nejde o to, abyste se každý den na všechny usmívali a všechno brali na lehkou váhu. Jde spíše o to, abyste ve chvílích, kdy se Vám nebo firmě příliš nedaří, neházeli flintu do žita a snažili se vše brát s nadhledem tak, abyste se soustředili na řešení problémů a neztráceli čas sebelitováním a upadáním do depresí. Když Vaši lidé uvidí, že si zachováváte nadhled, bude se i jim lépe pracovat, protože nebudou jednat pod velkým stresem.

10. Komunikace

Buďte schopni jednat o svých problémech, nápadech, zkrátka o všem i s jinými lidmi. Nechte si poradit, vyslechněte si názor jiných, přemýšlejte o všem s dalšími lidmi a nenechávejte si nic pro sebe. Víc hlav víc ví, a co se Vám jeví jako dobrý nápad, mohou jiní opodstatněně zavrhnout. Nic před ostatními netajte a buďte schopni otevřeně mluvit o všem. Pokud mají Vaši zaměstnanci jakýkoli problém, promluvte si s nimi o tom, co je trápí.

Jak na všech těchto dovednostech pracovat a zdokonalovat je? Sledujte magazín BUSINESS LEADERS a inspirujte se zkušenostmi těch, kteří už podobnou cestou prošli. Magazín je k dispozici pouze ZDE.

© Michaela Dočkalová

- Reklama -