Nemůžete kvůli stresu spát? Zkuste těchto 7 tipů

- Reklama -

S novým týdnem se Vám v hlavě neustále honí plánované a nedořešené úkoly?

Snažíte se usnout snad celou věčnost, a když se Vám to konečně podaří, často se budíte oroseni a s roztěkanými myšlenkami?

Jste následující den unavení a neschopni se plně se soustředit na práci?

Nekvalitní spánek se může zdát jako prkotina ve světle Vašich každodenních problémů – jako by to, co se děje v noci, neovlivňovalo den. Opak je pravdou. A trpíte-li mělkým spánkem dlouhodobě, zaděláváte si na zdravotní i pracovní problém. Ostatně, vědci zjistili, že kdo v důsledku trvalého stresu po dobu 5 let mizerně spí, ztrácí až polovinu své duševní kapacity a soustředěnosti.

Minimálně bychom měli naspat alespoň 5 až 6 hodin za noc. No jo, jak ale hlavě domluvit, aby se odebrala na kutě?

Jde to. Tady je 7 tipů:

Dbejme na pravidelnost

Každý den vstávejme a jděme do hajan ve stejnou dobu, i o víkendech. Organismus potřebuje mít rytmus a vědět, kdy se má už opravdu uložit ke spánku.

Stejné je to se vstáváním. Jsme-li zvyklí si o víkendu o pár hodin prodloužit spánek, může s stát, že budeme v pracovní dny unavenější a večer se nám nebude chtít spát.

Žádný alkohol nejméně hodinu před spaním

Pokud se vystříháme alkoholu alespoň hodinu před zavřením víček, jednak nás v noci nebude obtěžovat nutkání jít na toaletu, a tak si ušetříme zbytečné probuzení, a jednak alkohol není sedativum, ba právě naopak. Cukry, které obsahuje, nám dodávají energie a staví nás na nohy.

Když už si tedy dáváme na uklidnění sklenku nebo panáčka, raději už k večeři nebo těsně po ní jako digestiv.

Bez ostrých a sladkých jídel

Všechno, co před spaním sníme, ovlivňuje spánek. Já vím, že nás to pudí dát si větší množství cukru. Ale platí totéž, co u alkoholu – zvýšený cukr v krvi zapříčiňuje mělký spánek a zbytečná i opakovaná probuzení. Ostrá jídla pak mohou vyvolat nutkání jít na toaletu, ba na ní i strávit delší čas…

Chce to horké mléko s medem

Zkusme tento rituál: Nejpozději dvě hodiny před spaním si uvařme horké mléko a přidejme do něj polévkovou lžíci medu. Jak mléko, tak med mají totiž zklidňující účinek a pomáhají nastavit tělo i mozek do klidového režimu. Výborná je i skořice, která snižuje hodnoty krevního cukru.

Pijme uklidňující bylinky

Bylinek, které uspávají, je ohromné množství. Například čaj z kozlíku zklidňuje nervy. Odvar z meduňky napomáhá zbavit špatných myšlenek a stresu. Heřmánek zase působí jako přírodní sedativum. A po třezalce tečkované můžeme spát, jak když nás do vody hodí.

Naložme se do horké koupele

Teplá voda zahřeje tělo, ideální je pak přidat do ní hojivou trojku – levanduli, heřmánek či meduňku. A jakmile se voda ve vaně začne ochlazovat a objeví se pocit únavy, pak je správný čas uložit se ke spánku.

Oblíbená vůně

Zdá se to jako maličkost, ale schválně ji vyzkoušejme! Ke koupeli nebo těsně před spaním si zapalme vonnou svíčku nebo tyčinku s naší nejoblíbenější vůní. Neměla by být moc vtíravá, jen příjemně provonět pokoj. Například levandulová, vanilková nebo bergamotová vůně mají uklidňující účinky.

Co všechno přispívá ke zdravému životnímu stylu a lepší energii následující den v práci? Doporučení úspěšných podnikatelů přinášíme v magazínu BUSINESS LEADERS, vše o něm je ZDE.

© Michaela Dočkalová

- Reklama -