Sepište si seznam úkolů, které musíte splnit, aby Vám firma vydělávala

- Reklama -

Stále přemýšlíte o podnikání, ale pořád nevíte, co obnáší? My všechno samozřejmě velmi podrobně řešíme v rámci magazínu BUSINESS LEADERS, v němž se Vám snažíme maximálně pomoci.

Pro ty, kteří nemají k magazínu přístup nebo na jeho doručení čekají, máme alespoň základní vodítka, jak se naučit kontrolovat a řídit své finance. Zdá se Vám to složité? Nebojte se, v magazínu BUSINESS LEADERS to probereme detailněji.

A teď už k samotným úkolům:

1. Sestavte si podnikatelský záměr

Ten slouží k tomu, abyste si ujasnili, proč se do podnikání vlastně pouštíte. Také by ale měl obsahovat odpovědi na následující otázky:

Co trhu nabízím?

Jaká je má cílová skupina?

V čem je můj produkt/služba lepší než ty konkurenční?

Jak budu službu nabízet? Prostřednictvím čeho?

Kolik bude produkt/služba stát?

Kdo všechno bude v mém týmu a co bude jejich pracovní náplní?

2. Připravte si finanční plán

Jakmile máte zodpovězené všechny otázky, týkající se podnikatelského záměru, přichází na řadu finanční plán, v němž si odpovíte na další tři podstatné otázky:

Kolik jsem dosud vložil do podnikání peněz?

Kolik peněz se ještě chystám do podnikání investovat?

Kdy zhruba se mi investice vrátí?

Finanční plán je důležitý pro stanovení ceny produktu, ale také slouží jako základ pro sestavení jednoduchého přehledu příjmů a výdajů. Pak už záleží jen na Vás, jak podrobně finanční plán rozpracujete. Čím podrobnější bude, tím lépe budete mít zpracované podklady pro vedení účetnictví.

3. Nepodceňujte obchodní plán

Nyní přichází na řadu obchodní plán. Ten slouží hlavně k tomu, abyste poznali, jakou nejrychlejší, nejefektivnější a nejlevnější cestou můžete svůj produkt nebo službu prodat. V této fázi si rozpracujte tyto tři otázky:

Kolik zboží a služeb musím prodat, aby podnik vydělával?

Jakým způsobem budu prodávat?

Kolik bude můj výrobek stát?

Nevíte, jak správně stanovit cenu produktu nebo služby? Připravili jsme si pro Vás podrobný návod ZDE.

4. Mějte přehled o svých financích

Důležitý je i přehled o toku peněz, takzvaný cashflow, který Vám říká, co máte a musíte zaplatit a co dostanete zaplaceno. V přehledu uvádíte přesně, co máte v daném týdnu nebo měsíci zaplatit, jakou částku a přesné datum splatnosti. Tak budete vždy vědět, kolik peněz máte aktuálně k dispozici.

5. Nezapomeňte na rozvahu

Ta Vám přehledně odpoví na otázku, jaký majetek máte (aktivum) a kde jste na něj vzali (pasivum). Když začínáte podnikat, vždycky do podnikání nějaké finance vkládáte. Teď jde jen o to pečlivě si rozepsat, odkud tyto peníze máte. Jsou dva možné způsoby:

z vlastních zdrojů (vlastní vklad, výdělek nebo dar)

z cizích zdrojů (bankovní půjčky, úvěry, nesplacené faktury, nevyplacené mzdy zaměstnancům, atd.)

6. Na závěr přichází výsledovka

Důležitá je i výsledovka, která vám ukáže, zda je Vaše firma v zisku, nebo ve ztrátě. Díky ní poznáte, jaké jsou rozdíly mezi investovanými penězi (výdaji) a penězi, které jste za své zboží nebo službu obdrželi (výnosy). Jakmile jsou výnosy větší než výdaje, pak je všechno v pořádku. V opačném případě byste se měli zamyslet nad úpravou vašeho podnikatelského plánu.

Chcete i Vy mít vlastní firmu? A už máte svůj výtisk magazínu BUSINESS LEADERS? Přináší vám podnikatelské rady, tipy a návody, jak uspět. Vyplňte své údaje ZDE a my Vám časopis obratem pošleme. Poštovné uhradíme za Vás.

© Michaela Dočkalová

- Reklama -