5 rad z knihy Zen a hotovo, které Vás přesvědčí o tom, že můžete dosáhnout svého snu

- Reklama -

Přečetli jste už všechny možné knihy o osobní produktivitě, ale vždy jste na něčem pohořeli? Nedařilo se Vám dlouhodobě správně třídit úkoly? Nebo si nedokážete vytyčit hlavní cíle? Zdá se Vám, že příliš času trávíte na internetu?

Pak je tu kniha přímo pro Vás. Přečtete ji za hodinu a půl, ale odnesete si z ní novou chuť do života, a především do plnění Vašich osobních i pracovních cílů.

O čem přesně kniha Zen a hotovo: Zcela jednoduchý systém osobní produktivity (dále jen ZTD z anglického názvu Zen to Done) amerického spisovatele Lea Babauty je, poznáte z níže uvedené citace. Díky ní i Vy budete mít chuť si ji přečíst.

„Můj život je teď normálnější, jednodušší, přítomnější. Udělám toho MNOHEM víc – od každodenních pracovních povinností přes psaní blogu a přispívání do dalších šesti blogů až po své osobní projekty – a stále mám čas na svou rodinu.“

Z Babautovy knihy jsme pro vás vybrali 5 myšlenek, které Vás přesvědčí o tom, jak jednoduché může být plánování Vašeho každodenního života a plynulý postup k Vašim snům a cílům.

Vše si zaznamenávejte

„ZTD vyžaduje, abyste s sebou nosili velmi jednoduchý, lehký, snadno použitelný nástroj pro sbírání podnětů; doporučuji malý notýsek nebo balíček kartiček, protože jsou snadněji použitelné i ,všude nositelné´ na rozdíl od PDA nebo notebooku. Po návratu z terénu domů nebo do práce přenesete své poznámky do seznamu úkolů (jednoduchý seznam úkolů pro začátek postačí – vedení kontextových seznamů může být až další návyk).“

Stanovte si hlavní úkoly

„Začátkem každého týdne (v neděli či v pondělí, záleží na Vás) si sedněte a prohlédněte svůj seznam. Co byste tento týden chtěli zvládnout? To jsou Vaše velké kameny. Pokuste se aspoň zpočátku udržet počet velkých kamenů na čtyřech až šesti závazcích týdně.“

Zapomeňte na dlouhé seznamy

„Dlouhé seznamy úkolů jsou jedním z největších nástrah většiny systémů osobní produktivity. Úkoly v seznamech nemají priority a padá do nich naprosto vše. Nakonec jste jimi zahlceni a ponecháni jim napospas ve stavu totálního přetížení.“

Pracujte vždy na jednom, maximálně na dvou projektech najednou

„Jak poznat, co je Vaše nezbytné minimum? Tím, že znáte svůj hlavní cíl (a případně další hlavní cíle). Měli byste se sice zaměřovat pouze na jeden, ale dva až tři jsou také přípustné. Prostě jen nepracujete na deseti cílech naráz. A právě cíle jsou projekty, které tvoří nezbytné minimum. Menší úkoly jsou nezbytné jen tehdy, když napomáhají naplnit tyto cíle, a nejsou nezbytné, pokud s nimi nesouvisejí.“

Naplánujte si svou `týdenní rutinu`

„Práce, kterou děláte jednou (maximálně dvakrát) týdně, ale nikoliv každý den, by měla být na Vašem seznamu ,týdenních rutin´. Jde o činnosti, jako je týdenní hodnocení, kontrola cílů (i když ta by mohla být součástí týdenního hodnocení), domácí úklid, cvičení (pokud např. cvičíte třikrát týdně), pochůzky, finanční záležitosti, Váš ,den u stolu´, zahrádka, dvorek apod. Naplánujte tyto činnosti napříč celým týdnem, aby se Vám nenahromadily v jednom dni. Měli byste mít maximálně 23 denně.“

Knihu Zen a hotovo můžete nyní zakoupit i v našem e-shopu ZDE.

Co pomáhá k lepší produktivitě lidem, jako jste Vy? Dnes patří mezi úspěšné podnikatele a manažery, ale cesta k jejich vysněné kariéře začínala přesně tam, kde se možná nacházíte nyní i Vy sami. Inspirujte se jimi v tištěném magazínu BUSINESS LEADERS. Vyplňte své údaje ZDE a už 28. dubna můžete mít jeho výtisk ve schránce i Vy.

Nevyhovuje Vám tištěná verze? Objednejte si elektronickou ZDE.

© Michaela Dočkalová

- Reklama -