Bez kvalitních zaměstnanců nemůže firma prosperovat. Ale jak si je udržet?

- Reklama -

Zamýšleli jste se někdy nad tím, proč jsou úspěšní podnikatelé vůbec úspěšní? Ano, samozřejmě že musejí mít určité dovednosti, znalosti a vlastnosti, ale nebýt zaměstnanců, zřejmě by tam, kde teď jsou, nikdy nebyli.

Ale aby zaměstnanci pracovali na plný výkon a přitom byli šťastní a pyšní, že právě oni jsou členy Vašeho týmu, musíte pro to něco udělat. Motivovat je. Jak?

Dbejte na jejich potřeby

Ed Brown, generální ředitel společnosti Patron Spirits Company, zaměstnává na 1700 zaměstnanců a dobře ví, že jeho firma je tam, kde je, hlavně díky nim. „Musíte zajistit, aby do práce chodili rádi. Pokud ale do firmy chodí neradi, nemají v ní co dělat,“ vysvětluje Brown. Ale má pravdu. Nespokojený zaměstnanec pro něj není žádným přínosem.

Naštěstí ví, jak o jejich vášeň k práci pečovat. „Svým zaměstnancům se snažím vybudovat co nejpříjemnější prostředí. Zajišťuji jim kvalitní obědy. Pro věřící jsem dokonce nechal vystavět kostel. Navíc tým, který mám po boku, nikdy nepracuje celý pohromadě v jedné budově. Vím, že je pro ně mnohem jednodušší a lepší, když občas každý pracuje tam, kde je i jeho rodina. Záleží na nich, co si sami zvolí,“ říká. Protože když svým zaměstnancům důvěřujete a věříte i v kvalitu jejich práce, nepotřebujete je mít neustále po ruce a kontrolovat je.

Chtějte znát jejich názor

Marsha Firestone, prezidentka Women President’s Organization, má zase svou vlastní strategii. „Ve své pracovně mám oválný stůl a pokaždé, když o něčem rozhoduji, pozvu si sem svůj pracovní tým, posadíme se a radíme se společně. Také si u tohoto stolu pravidelně říkáme, kdo co dělá a co je jeho hlavním úkolem na další týden nebo dva. Nejsem ten typ, který každému stojí za zády a kontroluje ho, proto raději volím pravidelné porady.“

Navíc díky tomu, že se se svým týmem radí ohledně každé důležitější záležitosti, si k ní zaměstnanci vybudovali přirozený respekt a úctu, a navíc se víc cítí jako součást společnosti.

Vezměte je na výlet

Generální ředitelka společnosti Thinkthin Lizanne Falsetto se zase zaměstnance snaží přesvědčit o tom, že jsou pro ni důležití, tím, že je poslouchá. „Snažím se jim naslouchat, vyslechnout každou jejich prosbu, nápad nebo připomínku. Když potřebuji s něčím poradit, obrátím se na ně. Také se snažím pravidelně pořádat různé firemní výlety.“

Pracujte na jejich neustálém vzdělávání

Heather McGough se snaží investovat především do profesního růstu svých zaměstnanců. „Poslouchám, co si myslí a co chtějí, tomu se snažím přizpůsobit například tím, že investuji do jejich vzdělání, ale také tím, že jim vyhovím v jejich potřebách a respektuji jejich soukromé plány, proto jim neříkám, od kdy do kdy mají být v práci.“

Chcete se i Vy stát úspěšným zaměstnavatelem a vybudovat si vlastní firmu? Inspirujte se příběhy podnikatelů, kteří měli stejné přání jako Vy a pracovali na něm. Máte už aktuální vydání magazínu BUSINESS LEADERS? Pokud ne, vyplňte své údaje ZDE a my Vám ho obratem zašleme.

Čtete raději na svém mobilním telefonu či tabletu? Objednejte si tedy elektronické předplatné ZDE.

© Michaela Dočkalová

- Reklama -